اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

جلوگیری از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز/ ایجاد اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر

دادستان قزوین با اشاره به جلوگیری از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز گفت: با اقدامات قضائی همچنین برای بیش از ۲ هزار نفر اشتغال‌زایی انجام شده است.

جلوگیری از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز/ ایجاد اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، جلسه مشترک بین مدیرکل محیط زیست و مدیرعامل شرکت‌های صنعتی استان قزوین با تعدادی از کارمندان سفارت چین با همت دادستانی استان قزوین امروز به‌صورت حضوری و همزمان صوتی و تصویری با سرمایه گذاران چینی برگزار شد.

حسین رجبی در این جلسه در تشریح خبر سرمایه‌گذاری کشور چین در استان قزوین، اظهارکرد: شرکای سرمایه‌گذار خارجی در شرکت «صنایع فلزی آبتین آذر آدلی» جهت ایجاد کارخانجات تولید «ورق‌های زنگ نزن و آلیاژ فرو منگنز» که از محصولات کاملا وارداتی هستند، برغم اخذ برخی مجوز‌ها با مشکلات و قوانین دست و پا گیر اداری مواجه هستیم.

وی افزود: پس از با مراجعه به اداره محیط زیست استان قزوین بدون ارائه راهکار اجرایی و کارشناسی، برای اجرای این طرح ملی ۳۰ میلیون دلاری با سرمایه‌گذاری خارجی، که درصورت راه اندازی، از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز در سال جلوگیری خواهد گرفت، و موجب اشتغال مستقیم حدود ۳۰۰ و غیر مستقیم ۲ هزار نفر می‌شود، متاسفانه مخالفت شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه داد: این درحالی است که کشور‌های نویسنده «نسخه ممنوعیت‌های زیست محیطی» مانند آمریکا خودشان چند برابر ایران تولید ورق‌های زنگ نزن را دارند و متاسفانه این نسخه‌ها بدون هوشمندی لازم توسط برخی ارگان‌ها به فارسی ترجمه شده اند که معنی آن توقف تولید و خام فروشی خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین بیان کرد: شرکت چینی با مبلغ ۲۷ میلیون دلار آورده برای ساخت شرکت در قزوین برای گرفتن مجوز به سازمان صنعت معدن استان رجوع می‌کند که متاسفانه بی‌نتیجه است.

وی افزود: در نتیجه مدیرعامل کارخانه به دادستانی استان قزوین رجوع می‌کند که منجر به ورود و پیگیری دادستان استان برای رفع این مشکل از جمله (گرفتن مجوز برای این شرکت و زمین از شهرک‌های صنعتی و تشکیل جلسه و مصوبه) می‌شود.

رجبی با اشاره به اینکه مشکلات این شرکت تا حدی رفع شده است، تصریح کرد: مدیرعامل این شرکت با وجود مشکلات قصد تعطیلی کار در استان و بازگشت سرمایه را داشت که با ورود دادستان استان قزوین این مشکل درحال برطرف شدن است.

رجبی با بیان اینکه حال با توجه به تاکیدات رهبر معظم ایران اسلامی بر رشد تولید خصوصا «صنعت مادر استیل» که رشد آن موجب رشد بسیاری از صنایع بخصوص «تجهیزات پزشکی و دارویی و غذایی و ...» شده و مستقیما جلوی خام فروشی را می‌گیرد و از طرفی موجبات جذب سرمایه گذاری در آینده می‌شود، در این جلسه مقرر شد: طرح توجیهی این شرکت در زمینه مصرف آب و استفاده بهینه از پسماند مجددا بازنگری شود و در خصوص مکان شرکت شهرک‌های صنعتی نیز مساعدت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول