اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خیران برای توسعه تأسیسات آبفا در نایین و خوروبیابانک مشارکت کنند

در جلسه مدیرعامل آبفای استان اصفهان با نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی بر مشارکت بخش خصوصی و خیران برای توسعه تأسیسات آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای این منطقه تاکید شد.

خیران برای توسعه تأسیسات آبفا در نایین و خوروبیابانک مشارکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین اکبریان مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به حضور خیران آبرسان در منطقه نایین اظهار داشت: در سال‌های اخیر خیران آبرسان در نایین اقدام به احداث آب انبارها در این شهرستان کردند و باید از این ظرفیت برای توسعه خدمات آبفا در سایر مناطق نیز استفاده شود.

وی توسعه تأسیسات آبفا در منطقه نایین و خوروربیابانک را بدون سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری خیران بسیار زمانبر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر برای بازسازی مخزن ۱۲ هزار مترمکعبی شهر خوروبیابانک، اجرای خط انتقال آب خور، ایجاد شبکه آب روستاهای منطقه خور، اجرای شبکه و احداث تصفیه‌خانه در شهر خور، جندق و روستاهای چاه ملک و ایراج نیاز به همکاری و مشارکت دیگر بخش‌ها است.

اکبریان با اشاره به استفاده بهینه از پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب افزود: فعالان صنعتی در منطقه نایین باید درصدد استفاده پساب تصفیه‌خانه فاضلاب برای رفع نیاز آبی باشند چرا که مطابق با بند ع تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ وزارت نیرو مکلف به بازتخصیص منابع آب مورد نیاز صنعت از محل آب‌های نامتعارف شده است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به آبرسانی به ۱۸ روستا در مجتمع روستایی لای سیاه نایین عنوان کرد: هم اکنون ۶۲ روستا تحت پوشش مجتمع روستایی لای سیاه قرار دارند که در سال‌های گذشته ۲۷ روستا در این مجتمع از آب شرب پایدار برخودار شدند و تلاش می‌شود با کار جهادی تا قبل از خرداد ماه سال جاری، ۱۷ روستای دیگر در این مجتمع از آب شرب پایدار بهره‌مند شوند.

وی افزود: قرارگاه سپاه صاحب الزمان(عج) با همکاری بسیج سازندگی همه تلاش خود را برای اجرای آبرسانی پایدار به ۷ روستا در مجتمع روستایی کوهستان- بهارستان در بهار امسال در دستور کار قرار داده‌اند.

اکبریان گفت: در حال حاضر مطالعات اجرای شبکه فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر خور به پایان رسیده است و با تأمین سرمایه مورد نیاز در اولین فرصت اجرای تأسیات فاضلاب در منطقه خوروبیابانک در دستور کار قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است، در جلسه مدیرعامل آبفای استان اصفهان با نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی بر مشارکت بخش خصوصی و خیران برای توسعه تأسیسات آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای این منطقه تأکید شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول