اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نخستین جشنواره جوانه‌های رضوی در استان تهران برگزار می‌شود

معاون کانون‌های خدمت رضوی استان تهران گفت: همزمان با دهه کرامت نخستین جشنواره جوانه های رضوی استان تهران در رشته های مختلف هنری برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره جوانه‌های رضوی در استان تهران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علیرضا جانه معاون کانون‌های خدمت رضوی استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با دهه کرامت، نخستین جشنواره جوانه های رضوی به همت کانون خدمت رضوی استان تهران با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش شهر و شهرستان های استان تهران برگزار می شود.

وی گفت: این جشنواره ویژه دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی استان تهران، با موضوعات سیره عملی و میلاد امام رضا(ع)، ولایتمداری و میلاد حضرت معصومه(س) و زندگینامه و میلاد حضرت احمدبن موسی(ع) برگزار خواهد شد.

جانه با اشاره به محور برنامه های جشنواره بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به تمامی مناطق آموزش و پرورش استان تهران ابلاغ شده، دانش آموزان تمام دوره های تحصیلی می توانند به مناسبت دهه کرامت و با توجه به توانایی و استعداد خود در یکی از قالبهای هنری، آوایی، رسانه ای، شعر و ادب و عکاسی این جشنواره شرکت کنند.

معاون کانون‌های خدمت رضوی استان تهران با تشریح جزئیات برگزاری این جشنواره، تاکید کرد: آثار ارسالی دانش آموزان توسط خادمیاران رضوی در سطح استان داوری خواهد شد و برگزیدگان آن به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام می شوند.

وی افزود: قالب هنری آثار شامل نقاشی، خطاطی، معرق، خط نقاشی، تصویرسازی، گرافیک، سوخت نگاری، هنرهای تجسمی، تذهیب و نگارگری و قالب آوایی نیز شامل ارسال فایل صوتی یک صفحه از قرآن و مداحی و دکلمه، صوت خوانی و ارسال فایل یک تا دو دقیقه‌ای است.

جانه با اشاره به نحوه ارسال آثار در قالب رسانه ای، تصریح کرد: دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار رسانه ای خود را به صورت پادکست، فیلم کوتاه با موضوعات امام رضایی، عکاسی و آثار شعر و ادب را هم به صورت سرودن شعر با موضوع امام رضا(ع)، داستان کوتاه، دل نوشته و نگارش بهترین خاطره از زیارت تهیه کنند.

معاون کانون‌های خدمت رضوی استان تهران ادامه داد: شرکت کنندگان در این جشنواره می‌توانند تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به سایت کانون خدمت رضوی استان تهران به آدرس https://aqrt.ir/razavi  و یا در شبکه های اجتماعی ایتا، سروش، بله و شاد به شماره همراه ۰۹۱۹۰۸۰۲۷۲۵ آثار هنری  خود را در محورهای تعیین شده، ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: نتایج این جشنواره در خرداد ماه همزمان با دهه کرامت اعلام و به تمامی شرکت کنندگان لوح تقدیر و تبرکی حرم مطهر رضوی اعطا می‌شود و پس از برگزاری جشنواره نیز طرح محبین رضا(ع) برای دانش آموزان به اجرا در می آید.

پایان پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول