اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

المشاط: آمریکا و انگلیس از تنش مجدد در یمن، جان سالم به در نمی‌برند

رئیس شورای عالی سیاسی یمن که میزبان فرستاده ویژه سازمان ملل بود، تأکید کرد که اگر یمن وارد تنش جدید شود، آمریکا و انگلیس جان سالم به در نخواهند برد.

المشاط: آمریکا و انگلیس از تنش مجدد در یمن، جان سالم به در نمی‌برند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن بعد از ظهر امروز دوشنبه به دیدار مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن رفت و درباره آخرین تحولات مربوط به حل بحران این کشور رایزنی کرد.

المشاط در این دیدار گفت: رخدادها ثابت کرده است که آمریکا و انگلیس در برابر هر گونه تلاشی برای برقراری صلح در یمن مانع‌تراشی می‌کنند و این مسئله به خاطر منافع اقتصادی و سیاسی این دو کشور است. ما هر گاه به توافقاتی دست یافتیم، آمریکا فرستاده شوم خود را به منطقه می‌فرستد و این تلاشها را ناکام می‌گذارد.

 

شبکه خبری المسیره به نقل از این مسئول یمنی گزارش داد، نقش آمریکا در تجاوز، محاصره، قطع حقوق کارمندان و تلاش برای به شکست کشاندن صلح در یمن، نشان می‌دهد که این کشور عامل مشکلات یمن است.

وی ضمن هشدار نسبت به تلاشهای آمریکا و انگلیس برای ایجاد تنش در یمن، ادامه داد: اگر تنش در یمن مجددا صورت گیرد، به ضرر همه جهان خواهد بود. نخواهیم پذیرفت که یمن وارد تنش جدید شود و آمریکا و انگلیس جان سالم به در ببرند.

المشاط ضمن اعلام آمادگی چند باره یمن برای صلح و در عین حال جنگ، گفت: ما در موضع دفاع از کشور، آزادی و استقلال خود قرار داریم. تمامی ادعاهای آمریکا و انگلیس و تجزیه‌طلبان باطل شده است و نشان می‌دهد که اتحاد در یمن، سیاسی نیست، بلکه مردمی است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن بیست و هفتم فروردین ماه گذشته، در جلسه‌ای، سران این کشور را در جریان مذاکراتی قرار داد که با هیأت سعودی و با میانجیگیری عمان صورت گرفت.

المشاط با بیان اینکه قرار شده است بعد از عید سعید فطر، دور جدیدی از مذاکرات برگزار شود، افزود: اگر ائتلاف سعودی و به دنبال آن، آمریکا به فکر آن باشد که درگیریهای نظامی را از سر بگیرد و در روند صلح مانع‌تراشی کند، باید بداند که یمن دست برتر را دارد.

اخیرا هیأتهای رسمی از عربستان و عمان برای بررسی پرونده تبادل اسرا و آتش‌بس در یمن، وارد صنعا شدند. این نخستین سفر هیأت سعودی به صنعا از آغاز جنگ همه‌جانبه علیه یمن بود که از فرورین ۱۳۹۴ آغاز شد و خسارات و تلفات زیادی به ملت یمن تحمیل کرد. این جنگ باعث شده صدها هزار یمنی کشته  و دهها میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد شود.

پایان پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول