اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار روسیه به ناتو درباره استقرار نیرو در فنلاند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که اگر ائتلاف نظامی ناتو از خاک فنلاند استفاده کند، مسکو هم تدابیر نظامی متقابل انجام می‌دهد.

هشدار روسیه به ناتو درباره استقرار نیرو در فنلاند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرهای منتشرشده درباره احتمال استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه‌های فنلاند، در پی عضویت این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با واکنش مسکو همراه شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه شامگاه چهارشنبه گفت که اگر ائتلاف نظامی ناتو از خاک فنلاند استفاده کند، مسکو هم تدابیر نظامی متقابل انجام می‌دهد.

به نوشته وبگاه «نیوز ویک»، زاخارووا طی نشست خبری، در این‌باره توضیح داد:‌ «ما برنامه‌های ناتو در مورد فنلاند را از نزدیک دنبال می‌کنیم. ما تأیید می‌کنیم که روسیه مجبور خواهد شد اقدامات تلافی جویانه‌ای را از نظر نظامی-فنی و دیگر نظرها برای مهار تهدیداتی که در این رابطه علیه امنیت ملی ما بروز می‌کند، انجام دهد».

وی با بیان اینکه مسکو هرگونه طرحی در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در فنلاند را به‌مثابه زیر پا گذاشتن حاکمیت هلسینکی می‌داند، تصریح کرد: «با این حال، هم خود فنلاند و هم ناتو باید بدانند که اعزام نیروی نظامی به شمال اروپا فقط باعث افزایش تنش‌های نظامی و سیاسی در این منطقه می‌شود».

پیش از این اظهارات زاخارووا در مورد اتخاذ تدابیر «نظامی-فنی» در پاسخ به طرح‌های ناتو برای فنلاند، دولت روسیه گفته بود که حضور نظامی خود در امتداد مرز با فنلاند را افزایش خواهد داد.

«الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه بلافاصله پس از اعلام پذیرش فنلاند در ناتو، گفت که طیف وسیعی از اقدامات متقابل را از هم‌اکنون اعلام کرده‌اند.

طبق این گزارش، گروشکو اظهار داشت:‌ «ما ظرفیت‌های نظامی خود را در محور غرب و شمال غربی تقویت خواهیم کرد. اگر نیروها و تجهیزات اعضای ناتو در خاک فنلاند مستقر شوند، اقدامات بیشتری برای تضمین امنیت نظامی روسیه انجام خواهیم داد».

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز با بیان اینکه پیوستن فنلاند به ناتو باعث افزایش امنیت اروپا نمی‌شود، تاکید کرد این اقدام تهدیدی برای امنیت روسیه است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول