اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

کنعانی: شاخ آمریکا در سوریه و منطقه توسط ایران و محور مقاومت شکسته شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به عصبانیت آمریکا از سفر رئیسی به سوریه گفت: عصبانیت رژیم شروری که شاخ آن در سوریه و کل منطقه توسط ایران و محور مقاومت شکسته شده و باید به حضور متجاوزانه خود در سوریه پایان دهد، طبیعی است.

کنعانی: شاخ آمریکا در سوریه و منطقه توسط ایران و محور مقاومت شکسته شده است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه و به منظور انجام سفری ۲ روزه در پاسخ به دعوت رسمی بشار اسد در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی وارد دمشق شد. این سفر مهم بعد از ۱۳ سال با واکنش آمریکایی‌ها روبرو شد. آنچنانکه معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن نگران‌ کننده خواندن تعمیق روابط ایران و سوریه، از کشورهای جهان خواست که روابط خود را با دمشق عادی‌سازی نکنند.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۴ اردیبهشت ماه در پیامی توئیتری با انتشار تصویری از بشار اسد و آیت‌الله رئیسی نوشت: آمریکا از سفر رئیس جمهور ایران به سوریه و نتایج آن ابراز نگرانی کرده و آنها را شرور توصیف کرد!

وی یادآور شد: البته عصبانیت رژیم شروری که شاخ آن در سوریه و کل منطقه توسط ایران و محور مقاومت شکسته شده و باید به حضور متجاوزانه خود در سوریه پایان دهد، طبیعی است.

کنعانی خطاب به این عصبانیت و نگرانی آمریکا از این سفر اضافه کرد: «عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.»

به گزارش فارس، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه از سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه و نتایج این سفر ابراز نگرانی کرد و در نشست خبری در این خصوص گفت: «باید بگویم که رژیم ایران و رژیم اسد به تعمیق روابط خود ادامه می‌دهند که این نه تنها برای متحدان و شرکای ما و کشورهای منطقه، بلکه برای جهان به طور گسترده‌ای نگران‌کننده است».

وی در پاسخ به سؤالی درباره این سفر، مدعی شد: «این دو رژیم‌هایی هستند که به مشارکت در فعالیت‌های شرورانه و ثبات‌زدا نه فقط در کشورهای نزدیک خود بلکه در کل منطقه ادامه می‌دهند. ما همچنان بر این باوریم که روابط با رژیم اسد را نباید احیا کنیم. ما از عادی‌سازی روابط کشورهای دیگر با دمشق نیز حمایت نمی‌کنیم و این مسئله را بارها برای شرکای خود روشن کرده‌ایم».

به گزارش فارس، رئیسی و هیأت همراه در سفر ۲ روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و همکاری‌های اقتصادی گفت‌‌وگو می‌کند.رئیس جمهور همچنین در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور می‌یابد.دیدار و گفت‌وگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های این سفر ۲ روزه است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول