اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اقتدار ملت ایران دشمن را به زانو در آورده است

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه رزمندگان زنجانی در آزاد سازی خرمشهر حماسه آفریدند، گفت: امروز اقتدار ایران دشمن را به زانو در آورده است.

اقتدار ملت ایران دشمن را به زانو در آورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، به مناسبت روز جهانی کار و هفته کارگر یادواره شهدای کارگری استان زنجان به همت بسیج کارگری و با حضور سردار کرمی، فرمانده سپاه و جمعی از مسوولین شهرستانی و خانواده‌‌های معظم شهدا در سالن اجتماعات اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان برگزار شد.
در این مراسم سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه استان زنجان ضمن تبریک روز جهانی کار و هفته کارگر و تبریک روز معلم و هفته سلامت با بیان اینکه در آستانه یک حماسه تاریخی و غرورآفرین عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر هستیم، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلام، ابرقدرت‌های غرب و شرق یک جنگ تمام عیار با انقلاب اسلامی ایران آغاز کردند و هدف آن‌ها نابودی این نظام مقدس بود.
فرمانده سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه دشمنان این نظام خواستار اشغال ایران اسلامی بودند، تصریح کرد: عنایت خداوند متعال، حضور مردم ولایی و عاشورایی و وجود رهبر انقلاب اسلامی که رسول الله‌وار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را رهبری می‌کردند مانع از برآورده شدن خواسته‌های آنان شد.
وی با اشاره به اینکه دشمن در مرحله اول بیش از ۱۵ هزار کیلومتر از کشور ایران اسلامی را اشغال کرده بود، گفت: خرمشهر یک مقاومت اولیه و یک مجاهدت پایانی داشت مقاومت اولیه که دشمنان می‌خواستند چند روزه جنگ تمام شود و به اهداف خود برسند اما رزمندگان اسلام با تمام توان در مقابل نیروهای رژیم بعث که با حمایت کشورهای دیگر تا دندان مسلح و مجهز بودند ایستادگی کردند و ۳۴ روز در خرمشهر مقاومت کردند که در این عملیات، مقاومت به جایی رسید که خرمشهر به خونین شهر تبدیل و سپس سقوط کرد.
سردار کرمی در ادامه تصریح کرد: مدافعان و رزمندگان اسلام قدم به قدم در کوچه‌های خرمشهر با دشمن می‌جنگیدند و دفاع می‌کردند و پس از گذشت ۳۴ روز شهر اشغال شد و ۵۷۵ روز خرمشهر در اسارت بعثی‌ها بود و رژیم بعث عراق شهر را ویران کرده بود.
فرمانده سپاه استان با اشاره به اینکه مطالبه مردم و امام در زمان اشغال خرمشهر آزادسازی آن بود، افزود: رزمندگان اسلام، بسیجیان، پاسداران و ارتشیان با شور و شوق و روحیه جهادی آماده آزادسازی شدند و به فرمان رهبری خود لبیک گفتند.
وی گفت: از سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ۶ گردان  شهید مطهری، سلمان، چمران و غیره در این عملیات خط شکن بودند و گردان شهید مطهری به فرماندهی سردار گمنام حاج رحیم تاران در کنار رزمندگان اسلام نقش‌آفرینی می‌کردند و زنجانی‌ها جزء نخستین نیروهایی بودند که وارد خرمشهر شدند.
سردارکرمی با اشاره به اینکه خرمشهر با مجاهدت‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام آزاد شد، بیان کرد: در این عملیات بیش از ۱۹ هزار نفر از نیروهای بعثی به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند و ۱۶ هزار نفر کشته شدند.
فرمانده سپاه استان زنجان با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس، سپاه استان زنجان ۱۵۳ شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: امروز اقتدار ایران دشمن را به زانو درآورده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ کشور از صدام حمایت می‌کردند و جنگ جهانی و تمام عیار در مقیاس کوچک بود، عنوان کرد: رمز پیروزی عملیات غرورآفرین بیت المقدس و آزادی خرمشهر اخلاص، ولایت مداری، وحدت، انسجام، نصرت خداوند متعال و حضور مردم در صحنه‌های دفاع مقدس بود.
سردارکرمی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم که نصرت خداوند متعال در طول ۴۴ سال شامل ملت شریف ایران شده است و توانسته‌ایم در مقابل تمام فتنه‌های دشمنان بایستیم.
فرمانده سپاه استان زنجان بیان کرد: نقش رهبری در ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان بی‌نظیر بوده و  تمام تهدیدها، فتنه‌های دشمن را خنثی می‌کنند و امروز خود دشمنان اذعان دارند که از ملت ایران شکست خورده‌اند.
سردارکرمی با اشاره به فرموده رهبری که خرمشهرها در پیش است، تصریح کرد: به لطف خداوند پیروز میدان هستیم همان‌طور که امام راحل (ره) و رهبر فرزانه فرمودند از این ملت در عصر رسول الله (ص) نبود و این نشان از صلابت مردم شریف ایران اسلامی است.
فرمانده سپاه زنجان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس هر خانواده چندین شهید تقدیم نظام کرده است، تاکید کرد: به فرموده رهبری تک تک مسوولیت‌ها به منزله تنگه احدی است که باید از آن پاسداری شود و آن، مسوولیت دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی است.
وی در پایان تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) هر آنچه را داشت در طبق اخلاص گذاشت و برای احیای دین اسلام از جان خود گذشت.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول