اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تصفیه روزانه ۱۲۰ هزار مترمکعب پساب در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع ۱۱ تصفیه‌خانه استان روزانه ۱۲۰ هزار مترمکعب پساب تصفیه می‌شود که قابلیت استفاده در صنعت و کشاورزی را دارد.

تصفیه روزانه ۱۲۰ هزار مترمکعب پساب در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد کریمی شیاسی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مردم ۴۳ شهر استان از آب شرب پایدار و سالم بهره‌مند هستند، گفت: از این تعداد ۱۵ شهر دارای شبکه جمع‌آوری فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون ۱۱ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان فعال است و ۶۵.۵ درصد از جمعیت شهری ما از خدمات شبکه جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند هستند.

وی افزود: ۹ پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب در سال گذشته کلنگ‌زنی شد و هم‌اکنون در حال انجام عملیات اجرایی هستند و همچنین پنج پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ساخت داریم.

کریمی اضافه کرد: در مجموع به زودی از ۴۳ شهر استان ۲۸ شهر از شبکه جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

وی عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار به شرکت آبفای استان تزریق شد که از این میزان ۲۲۵ میلیارد تومان در بخش آب و ۱۹۵ میلیارد تومان در بخش فاضلاب هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در مجموع ۱۱ تصفیه‌خانه استان روزانه ۱۲۰ هزار مترمکعب پساب تصفیه می‌شود که قابلیت استفاده در صنعت و کشاورزی را دارد.

وی با اشاره به کیفیت مناسب آب شُرب مصرفی مردم استان، گفت: هم‌اکنون ۱۵ آزمایشگاه فعال در حوزه انجام آزمایش‌های میکروبی داریم که روزانه پارامترهای مختلف را در آب شُرب مصرفی اندازه‌گیری می‌کنند و علاوه بر شرکت آبفا، دانشگاه علوم پزشکی و محیط‌ زیست بر سلامت آب شُرب نظارت دارند.

کریمی ادامه داد: قبوض مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که مصرف آب آن‌ها در محدوده الگوی مصرف باشد رایگان است و همچنین هزینه نصب انشعاب این افراد برای بار اول رایگان است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول