اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آغاز قرق‌شکنی عشایر مازندران از خردادماه / زودتر از موعد مقرر قرق‌شکنی انجام نشود

رئیس اداره امور عشایر مازندران با اشاره به آغاز قرق‌شکنی عشایر مازندران از خردادماه گفت: زمان قرق‌شکنی عشایر زودتر از موعد مقرر نباید انجام شود.

آغاز قرق‌شکنی عشایر مازندران از خردادماه / زودتر از موعد مقرر قرق‌شکنی انجام نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الله شعبانی رئیس امور عشایر مازندران درباره زمان کوچ عشایر آغاز قرق‌شکنی عشایر مازندران از خردادماه اظهار کرد: زمان قرق‌شکنی عشایر زودتر از موعد مقرر نباید انجام شود.

وی با بیان اینکه زمان قرق‌شکنی خرداد ماه است، گفت: البته باز هم این موضوع به  شرایط مرتع بستگی دارد که کوچ زودتر از زمان مقرر موجی از بین رفتن مرتع می‌شود.

رئیس اداره امور عشایر مازندران با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط در ارتباط با بحث کوچ عشایر را خواهیم داشت، تصریح کرد: در این زمینه دامپزشکی در کنار جلوگیری از ورود دام‌های غیربومی موضوع  کنترل قرنطینه‌ای را در دستور کار دارد.

شعبانی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر و اورژانس گشت‌های لازم و سیار را طی این ایام فعال کنند، اضافه کرد: موضوع دیگر اینکه بحث خانه بهداشت سیار در زمان قرق‌شکنی راه‌اندازی شود.

وی با اعلام اینکه در کنار قرق‌شکنی، بحث بازارچه و جشنواره عشایری را خواهیم داشت، اظهار کرد: موضوع مهم اینکه عشایر  در شب‌ها به‌ویژه از راه‌های اصلی تردد نکنند.

رئیس اداره امور عشایر مازندران بیان کرد: معمولا عشایر استان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه در ییلاق‌‌های استان حضور دارند.

شعبانی گفت: ۴هزار و ۶۶۳ خانوار عشایر مازندران در سامانه عشایری در ۱۴ شهرستان استان پراکنش دارند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول