اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تدوین سیاست‌های کلان اقتصاد دریا در دستور کار دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام‌

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ تدوین سیاست‌های کلان اقتصاد دریا را در دستور کار قرار داده‌اند که تحولی بزرگ در سیاست‌های کلان کشور خواهد بود و می‌تواند بستری مناسب ایجاد و سهم GDP دریا را با افزایش چشمگیری مواجه کند.

تدوین سیاست‌های کلان اقتصاد دریا در دستور کار دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام‌

‌به گزارش خبرگزاری فارس، صبح امروز افتتاحیه چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (icopmas2022) با حضور‌ مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، دریادار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی دیگر از مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

طبق اعلام‌ سازمان بنادر و دریانوردی، قرار است در همایش دو روزه icopmas2022 تعداد ۱۳۵ مقاله تخصصی جهت بهره‌گیری پژوهشگران مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین نمایشگاه عرضه توانمندهای شرکت‌های فعال دانش بنیان جهت هم افزایی  و تبادل فن آوری‌ها در حاشیه ایم همایش بین المللی نیز برپا شده است.

* صفایی: ‌تسهیل فضای کسب و کار فعالان دریایی در دستور کار دولت است

در این مراسم، علی اکبر صفایی‌ با اشاره به اینکه همایش ‌بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی، چندین سال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد، اظهار داشت: در سال جاری خوشبختانه با تلاش همکاران سازمان بنادر و دریانوردی، دانشگاه های کشور و حمایت وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و شاهد حضور چشمگیر شرکت کنندگان از سراسر دنیا هستیم.

* اهمیت چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی

وی افزود: این امر نشان دهنده نقش و اهمیت چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در ارتقاء و تبادل دانش بین دانشمندان دنیا است و امیدواریم شرایط علمی در این حوزه با وضعیت مطلوب تری مواجه شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ایران با مرزها و سواحل طولانی در حوزه دریا یکی از کشورهای دریاپایه به شمار می‌رود، عنوان کرد: وجود بیش از 234 بندر در سواحل کشور، وجود 846 سازه دریایی، ظرفیت بندری 400 میلیون تنی و دارا بودن ناوگان بزرگ در تراز بین المللی از بعد تناژ، حاکی از دریاپایه بودن ایران در بین کشورهای دنیا است.

* توجه مسئولان نظام به اقتصاد دریا

صفایی ادامه داد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد دریا، موجب شده است مسئولان نظام به ویژه دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ تدوین سیاست‌های کلان اقتصاد دریا را در دستور کار قرار دهند که تحول و چرخش بزرگ در سیاست‌های کلان کشور خواهد بود و می‌تواند بستر مناسب ایجاد کند و سهم GDP دریا را با افزایش چشمگیری مواجه کند و این سیاستگذاری جدید نه تنها افق جدیدی برای کشور بلکه برای کشورهای همسایه و منطقه ایجاد می‌کند.

* تشریح راهبردهای ذیل سیاست‌های اقتصاد دریایی کشور

وی در مورد موضوعات مربوط به حوزه دریایی کشور نیز، عنوان کرد: راهبردهای دیگری ذیل سیاست های اقتصاد دریا در رابطه با توانمندی بخش های فعال دریایی و تسهیل فضای کسب و کار برای تمامی فعالان حوزه دریا اعم از مهندسان و مشاوران فراهم شده است که در دستورکار وزارت راه قرار دارد تا همه فعالیت‌های حوزه دریا، تسهیل شود. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به راهبردهای وزارت راه درباره فعالیت های دریایی چه در ظرفیت دولت صاحب پرچم، ظرفیت دولت صاحب ساحل و نیز ظرفیت دولت صاحب بندر، بیان کرد: با وجود بیش از 50 کنوانسیون و مقرره بین المللی و قانون تاسیس سازمان بنادر و دریانوردی، همواره در تلاش هستیم تا شاهد ارتقای ایمنی، حفظ محیط زیست دریایی و امنیت دریانوردی در حوزه آب های کشور باشیم.

* حضور قدرتمند نیروی دریایی سپاه و ارتش در حوزه دریا

صفایی افزود: حضور قدرتمند نیروی دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها امنیت خلیج فارس بلکه آب های آزاد و مقابله با دزدی دریایی را به همراه داشته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول