اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تعداد 273 سایت و مرکز مخابراتی روستاهای خراسان‌شمالی از خدمات فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی از بهره‌مندی تعداد 273 سایت و مرکز مخابراتی روستایی از خدمات فیبر نوری و اتصال 383 روستا به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبر نوری در استان خبرداد.

تعداد 273 سایت و مرکز مخابراتی روستاهای خراسان‌شمالی از خدمات فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز سید علی مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها اظهارکرد: با تکمیل و اجرای پروژه فیبر نوری روستایی«تار»، تعداد ۲۷۳ سایت و مرکز مخابراتی روستایی از خدمات فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: ضمن ایجاد بستر ارتباطی اتصال ۳۸۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبر نوری منجر به تکیمل رینگ ارتباطی استان و تأمین ارتباطات پایدار در مواقع بحرانی از طریق مسیرهای پشتیبان فیبر نوری خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا در روزهای اخیر که اکثر مناطق کشور از جمله استان را درگیر کرده بود، افزود: با توجه به اینکه در شرایط بحرانی میزان استفاده از خطوط ارتباطی بالا می‌رود، بدون شک قطعی ارتباط می‌تواند خود سبب بروز بحران‌های جدید باشد.

وی همچنین گفت: استحکام خطوط ارتباطی در هر منطقه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است که اجرای پروژه فیبر نوری باعث افزایش پهنای باند و پایداری ارتباطات در مواقع بحران می‌شود.

مرتضوی تصریح کرد: در جهت تکمیل و اصلاح مسیرهای فاز اول پروژه فیبر نوری روستایی«تار» که به طول ۴۹۳ کیلومتر در مناطق محروم و فاقد زیرساخت، کمتر توسعه یافته و مرزی این استان در حال اجرا است.

وی افزود: فاز دوم این پروژه به طول یک هزار و ۱۵۳ کیلومتر ابلاغ شده که با تکمیل این ۲ فاز تعداد ۲۷۳ سایت و مرکز مخابراتی روستایی از خدمات فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول