اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

هدایت نقدینگی به بخش‌ مولد با مالیات بر عایدی سرمایه/ سوداگری در بازار دارایی‌ها کاهش می‌یابد

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه به خوبی می‌تواند دلالان بازار ارز و سکه را به حاشیه برده و گامی در جهت ورود سرمایه به بخش مولد باشد.

هدایت نقدینگی به بخش‌ مولد با مالیات بر عایدی سرمایه/ سوداگری در بازار دارایی‌ها کاهش می‌یابد

‌حمید صمدی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره تاثیر اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کنترل بازار ارز و طلا، اظهار داشت: موفقیت طرح یاد شده در گرو حمایت از تولید است، تا زمانی که از تولید و تولیدکننده حمایت نشود، بازده اجرای طرح‌های مبارزه با سوداگری با اما و ا‌گر همراه خواهد شد.

وی طرح مالیات بر عایدی سرمایه را موثر در جذب سرمایه در بخش‌های مولد دانست و افزود: باید ادعا کرد ورود به تولید، کاری نیست که هر کسی به راحتی از پس آن برآید، طبیعتا عوامل متعددی از جمله امکانات، تخصص، ریسک پذیری و توان سرمایه گذاری برای ورود به تولید لازم است که متاسفانه خیلی از دلالان و سودجویان در بازار سیاه با بزرگنمایی و سوءاستفاده از همین عوامل، سرمایه‌ها را به سمت و سوی بازار ارز و سکه سوق می دهند.

عضو کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه همه اقدامات مالی تولید کنندگان، عیان و آشکار است، افزود: فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان همواره با شفافیت مالی همراه بودند و چه بسا دردسرها و مشکلات زیادی را هم تحمل می‌کنند، این در حالی است که دلالان و واسطه‌گران بدون هیچ نظارت و پرداخت مالیاتی در بازار سیاه جولان می‌دهند و با سرمایه‌گذاری احساسی و ناآگاهانه مردم در بازارهای مختلف به سودهای کلان می‌رسند، در نتیجه امیدوارم اجرای طرح مالیات بر سوداگری بتواند، روند دلالی و واسطه گری را در بازار کمرنگ کند.

وی با تاکید بر اینکه مسیر تهیه ارز برای تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و تجار باید هموارتر از گذشته شود و این بخش از دلالان و واسطه ها اثر منفی نگیرد، ادامه داد: وقتی در کشورهایی مثل ترکیه و چین شاهد رشد تولید هستیم باید به این موضوع هم توجه کنیم که این رشد، نتیجه مشوق‌های اقتصادی است که به خوبی به بخش تولید تعلق گرفته است؛ طبیعتا اگر بخش تولید در کشورمان هم از زیر فشارهای مختلف خارج شود می توان شاهد ورود سرمایه، به بازار مولد بود.

صمدی اظهار داشت: در سال‌های گذشته، بخش تولید به دلیل تعدد مصوبات و چالش‌های که وجود داشت به شدت تضعیف شد، امیدواریم سیاست دولت و بانک مرکزی در راستای حمایت از تولید باشد که خوشبختانه جلوگیری از مصوبات پی در پی و متعارض با تولید، دستاوردهایی بوده که محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس برخی مخاطبان فارس من با ثبت موضوع «تصویب مالیات بر عایدی سرمایه در اولویت باشد»،«درخواست از مجلس؛ تسریع در تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه» و «کوتاهی دست سوداگران با اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه» خواستار پاسخگویی مسئولان شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول