اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آغاز برداشت انگور یاقوتی در سیستان و بلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت انگور یاقوتی به عنوان زودرس‌تری .انگور کشور از باغات این استان آغاز و بزودی وارد بازار می‌شود

آغاز برداشت انگور یاقوتی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، اردشیر شهرکی امروز در بازدید از باغات انگور سیستان، اظهار کرد: ۳۶۵۰ هکتار از باغ‌های این استان به کشت انگور اختصاص دارد که ۳۰۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

وی با بیان اینکه برداشت انگور در سیستان و بلوچستان تا اوایل تیرماه ادامه دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش‌از ۳۵۰۰۰ هزار تن انگور در استان تولید و روانه بازار مصرف شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: ۹۰ درصد انگور تولیدی این استان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های انگور یاقوتی گفت: این نوع از انگور با شرایط سخت محیطی در سیستان و بلوچستان سازگاری دارد.

شهرکی اظهارداشت: درخت انگور یاقوتی در نیمه دوم اسفند شکوفه می‌ دهد، اواخر فروردین میوه‌اش غوره می‌شود و در اردیبهشت شاهد تغییر رنگ حبه‌های آن هستیم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی افزود: انگور یاقوتی به دلیل زودرس بودن از بازار پسندی مناسبی برخوردار است و درآمد خوبی عاید کشاورزان این منطقه می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت انگور در منطقه سیستان در شهرستان های زهک، زابل، هیرمند، هامون و نیمروز و در شهرستان‌های خاش، زاهدان ،میرجاوه و سراوان نیز این محصول کشت می‌شود.

پاین پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول