اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دیپلماسی تجاری در بخش کشاورزی قزوین فعال شود

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های متعدد بخش کشاورزی این استان در راستای تولیدات زراعی، باغی و دامی نیازمند فعال ساختن دیپلماسی تجاری در عرصه بین المللی است.

دیپلماسی تجاری در بخش کشاورزی قزوین فعال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمد بیگی صبح امروز در نشست مشترک با رییس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که در سالن جهاد برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد بخش کشاورزی این استان در راستای تولیدات زراعی، باغی و دامی نیازمند فعال ساختن دیپلماسی تجاری در عرصه بین المللی است.

وی افزود: ایران امروز ارتباط سیاسی بسیار خوبی با کشورهای همسایه به خصوص کشورهای عربی برقرار کرده و باید از ظرفیت‌های کشاورزی استان قزوین در استای افزایش صادراتی بهره برد.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز بر خلاف گذشته به جای چشم دوختن به شش کشور ابرقدرت جهان، از ظرفیت همسایه‌های خود استفاده کرده و ده‌ها کشور را در حوزه روابط سیاسی و اقتصادی با خود همسو ساخته است. 

محمدبیگی ادامه داد: از آنجایی که محصولات زراعی و باغی استان قزوین در کشور خوش درخشیده است، می توان با کمک نمایندگی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی در استان به فعال ساختن دیپلماسی بین المللی در زمینه محصولات کشاورزی دست یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های آبی و کاهش میزان بارندگی نسبت به چند سال گذشته باید بیش از پیش در حوزه آبخیزداری مخصوصا در مناطق کوهستانی شمال استان قزوین کارهای زیربنایی انجام شود.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین در حوزه رفع تداخل اراضی و کاداستر بسیار خوب توانسته از اعتبارات موجود استفاده کند و رتبه نخست کشور را به دست آورد که این روند باید تا پایان سال ۱۴۰۲ استمرار یابد.

محمدبیگی ادامه داد: جهاد کشاورزی استان قزوین در راستای توسعه بخش با همکاری مناسب از ظرفیت انجمن‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی استفاده کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول