اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تلف شدن ۲ هزار قطعه ماهی «کاراس» در سد «گلابر»

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره حفاظت محیط‌زیست استان زنجان از تلف شدن 2 هزار قطعه ماهی«کاراس» در سد گلابردر شهرستان ایجرود این استان خبر داد و گفت: مهمترین علت مرگ و میر ماهی‌ها ورود گل و لای حاصل از بارندگی‏‌های اخیر به سد است.

تلف شدن ۲ هزار قطعه ماهی «کاراس» در سد «گلابر»

علی اسدی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان از تلف شدن ۲ هزار قطعه ماهی کاراس در سد گلابر شهرستان ایجرود این استان خبر داد و اظهار داشت: علت مرگ و میر ماهی‌ها ورود گل و لای حاصل از  بارندگی‌های 10 روز گذشته به سد است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره حفاظت محیط ‌زیست استان زنجان با بیان اینکه همکاران محیط زیست به صورت منظم از سد گلابر پایش دارند، گفت: طبق بررسی‌های که همکاران انجام داده‌اند مرگ و میر ماهی‌ها در زمان وقوع سیلاب و بارندگی‌ها اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در 10 روز اخیر شاهد بازندگی‌های خوبی در استان بودیم، اضافه کرد: اما متاسفانه به دلیل بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب از بالا دست منطقه به صورت گل و لای وارد سد شده و این گل و لای باعث گرفتگی آب شش‌های ماهی‌ها و در نهایت منجر به خفگی آنها شده است.

اسدی به دیگر عوامل مرگ و میر ماهیان نیز اشاره کرد و گفت: ورود فاضلاب از روستاهای بالا دست اطرف به سد نیز مزید بر علت است چرا که در حال حاضر روستا‌های که در اطراف این سد هستند هیچکدام از روستاها تصفیه فاضلاب ندارند و به نوعی فاضلاب می‌تواند به سد جاری شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه شمار تلفات ماهیان سد نسبت به سال گذشته کمتر است، ادامه داد: ایجاد سیل بند و حوضچه‌های رسوب بگیر در مسیرهای بالا دست سد یکی از راهکارهای مهم در کاهش تلفات ماهی‌های سد گلابر ایجرود البته نیازمند اعتبارات سنگین است منتهی باید در اولویت کاری قرار بگیرد تا شاهد این اتفاق نباشیم

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول