اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اهدای اعضای بدن فرزند شهید کرمی‌راد به چند بیمار زندگی بخشید

اعضای بدن مرحوم حیدر کرمی‌راد فرزند شهید ببراز کرمی‌راد از شهدای دفاع مقدس برای نجات جان هموطنان اهدا شد.

اهدای اعضای بدن فرزند شهید کرمی‌راد به چند بیمار زندگی بخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از نی‌ریز، با رضایت خانواده زنده یاد حیدر کرمی‌راد فرزند شهید ببراز کرمی‌راد از اهالی شهرستان نی‌ریز به اهدای اعضای بدنش چند بیمار نیازمند عضو به زندگی لبخند دوباره زدند.

کبد آن مرحوم که بر اثر سکته مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود به بیمار ۴۰ چهل ساله از اصفهان و دختر ۹ ساله از تبریز، کلیه وی به بیماری ۴۲ ساله از یاسوج، کلیه و پانکراس آن مرحوم به بیماری ۳۰ ساله اهل تهران پیوند شد و پوست و قرنیه زنده یاد حیدر کرمی راد نیز اهدا شده است.

عمل‌های پیوند در بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینای شیراز انجام شد.

 

ببراز کرمی فرزند علی‌باز، در تاریخ ۱۶/۱/۱۳۳۶ در بخش سرچهان درخانواده‌ای کشاورز، زحمتکش و مذهبی دیده به جهان گشود. (سرچهان در آن زمان در حوزه تقسیمات کشوری نی‌ریز قرار داشت).

 به علت نبود امکانات آموزشی، از تحصیل محروم ماند و همراه پدر به کشاورزی و دامداری پرداخت. پس از مدتی به روستای غدیرگه، از توابع شهرستان نی‌ریز مهاجرت نموده و در آنجا ساکن شدند و به کشاورزی و تولید پرداخت تا از این رهگذر، هم معیشت خود و خانواده‌اش را تأمین کند و هم با تولید محصولات کشاورزی به خودکفایی اقتصادی کشور کمک نماید.

با شروع جنگ تحمیلی و تجاوز رژیم عراق به خاک میهن اسلامی، نتوانست بماند و شاهد تجاوزات وحشیانه دشمن باشد. همسر و فرزندان خود را به خدا سپرده و با پذیرفتن تنهایی آنها، به عنوان بسیجی، داوطلبانه راهی میادین نبرد حق علیه باطل شد.

 خود را برای شرکت در عملیات فتح‌المبین آماده نمود. اما قبل از شروع عملیات در خط پدافندی دشت عباس، در تاریخ ۲۸/۱۲/۱۳۶۰ به درجه والای شهادت نایل شد. پیکر مطهرش در گلزار شهدای روستای غدیرگه به خاک سپرده شد.

پایان پیام/ ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول