اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شناسایی ۲۱۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم جاده‌های خراسان‌شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی از شناسایی ۲۱۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم جاده‌های استان طی سال گذشته خبر داد.

شناسایی ۲۱۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم جاده‌های خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با اعلام شناسایی ۲۱۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم جاده‌های استان اظهارکرد: برای ساخت و سازهای غیرمجاز مذکور اخطاریه صادر شده است.

وی گفت: در این مدت ۶۷ مورد تجاوزات به حریم راه‌ها توسط راهداران خراسان‌شمالی قلع و قمع شد. 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی تعداد دسترسی‌های غیرمجاز مسدود شده طی این مدت را ۵۳ مورد برشمرد و افزود: ۹۲ مجوز به منظور ساخت و ساز و فعالیت در حاشیه راه‌های استان با رعایت حریم و موارد قانونی صادر شده است.

وی ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها را یکی از عوامل اصلی بروز سوانح جاده‌ای دانست و تصریح کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از این وزارتخانه ممنوع است.

پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول