اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

با توسعه فیبر نوری از منطقه الموت به نیارک، ۵۷ روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می گیرند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: با توسعه فیبر نوری روستایی از منطقه الموت به نیارک استان قزوین ۵۷ روستا و جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار و ۱۷ نفر به اینترنت پرسرعت اتصال پیدا خواهند کرد.

با توسعه فیبر نوری از منطقه الموت به نیارک، ۵۷ روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الله امینی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در محل سالن جلسات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: گسترش زیر ساخت های ارتباطی امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین مطالبات مردم شناخته می شود و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در گسترش زیر ساخت های ارتباطی اهتمام ویژه ای دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان قزوین وجود دارد که از این تعداد ۸۷ روستا به اینترنت دسترسی ندارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین ادامه داد: بعد از استقرار دولت سیزدهم و در مدت بیست ماهه خدمت دولت، ۴۷ روستا در استان قزوین از اینترنت بهره مند شدند.

امینی یادآور شد: با برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۲ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون اینترنت در استان قزوین نداشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به توسعه فیبر نوری در شهر قزوین گفت: با توسعه فیبر نوری شهری، ۱۹۵۷۴ خانوار قزوینی از اینترنت پر سرعت بهره مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین همچنین اضافه کرد: توسعه فیبر نوری روستایی در منطقه طارم با خط انتقال ۱۲۴ کیلومتر از بخش کوهین آغاز و تا سه راهی اولیا طارم ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توسعه فیبر نوری روستایی در منطقه طارم جمعیتی بالغ بر ۸۱۹۲ نفر به اینترنت پر سرعت دست پیدا کردند.

امینی در بخش دیگری از صحبت خود به توسعه فیبر نوری روستایی منطقه الموت به نیارک خبر داد و عنوان کرد: فیبر نوری روستایی ۲۱۳ کیلومتری الموت به نیارک ۵۷ روستا را پوشش خواهد داد
.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توسعه فیبر نوری روستایی از منطقه الموت به نیارک استان قزوین ۵۰۷۱ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار و ۱۷ نفر به اینترنت پرسرعت اتصال پیدا خواهند کرد.

وی افزود: تفاهم نامه مشترک فی ما بین اپراتور ایرانسل و استانداری قزوین جهت ساخت اولین شهرک تولید محتوا کشور در استان قزوین منعقد شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین اظهار کرد: یکی از ضعف های حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات عدم تولید محتوا فاخر با محوریت ایرانی و اسلامی است و در همین راستا یکی از اصلی ترین مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین راه اندازی شهرک تولید محتوا بود.

امینی بیان کرد: در این شهرک انمیشن، موشن گرافی و برنامه های تلوزیونی و... با محوریت ایرانی و سالامی به تولید خواهد رسید.

این مقام مسئول در پایان گفت: توسعه زیر ساخت های ارتباطی و ورود جدی در حوزه ی فناوری اطلاعات از برنامه های مهم وزارت خانه و اداره کل استان قزوین بوده و با اهتمام ویژه این برنامه ها دنبال خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول