اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فعالیت ستاد انتخابات استان سمنان آغاز شد

استاندار سمنان گفت: فعالیت ستاد انتخابات استان سمنان از امروز و با ابلاغ اعضا و رؤسای ۹ گانه کمیته‌های ذیل آن به‌صورت رسمی آغاز شد.

فعالیت ستاد انتخابات استان سمنان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در نخستین جلسه ستاد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان که در سالن جلسات غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه استانداری در زمینه برگزاری انتخابات وظیفه اصلی را بر عهده دارد و ما نیز در این مسیر به دنبال صیانت و حفاظت از آرای مردم در انتخابات پیش رو هستیم.

وی افزود: برگزاری انتخابات سالم در فضایی امن با جلب مشارکت حداکثری از رویکردهای اصلی ستاد انتخابات استان سمنان است که اقدامات لازم در این مسیر به کار گرفته خواهد شد.

استاندار سمنان ادامه داد: از امروز و با ابلاغ اعضا و رؤسای ۹ گانه کمیته‌های ذیل آن، فعالیت ستاد انتخابات استان سمنان به‌صورت رسمی آغاز شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در استان سمنان در انتخابات پیش رو، یک حوزه انتخابیه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و چهار حوزه انتخابیه در زمینه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت.

پاسداری از آرای مردم در اولویت است 

وی گفت: در استان سمنان، چهار راهبرد مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت که مورد تأکید مقام معظم رهبری است را در زمینه برگزاری انتخابات، پایه و اساس کار قرار دادیم و به مردم استان این اطمینان خاطر را خواهیم داد که در راستای رعایت حق‌الناس، از آرای مردم، پاسداری، حفاظت و حراست خواهیم کرد.

استاندار سمنان عنوان کرد: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نخستین انتخابات در دولت سیزدهم محسوب می‌شود و از این جهت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید برای هرچه بهتر برگزار شدن این مهم بکوشیم.

هاشمی با اشاره به تلاش دشمنان و معاندان نظام در راستای توطئه و دسیسه‌چینی برای کارشکنی در برگزاری انتخابات و کم‌رنگ کردن مشارکت مردم، افزود: قطعاً مردم بابصیرت استان سمنان همان‌گونه که در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته و روز قدس، خوش درخشیدند، در انتخابات پیش رو نیز با حضور حداکثری خود برگ زرین دیگری را به دفتر افتخارات این استان اضافه خواهند کرد و ما نیز در این مسیر و آماده‌سازی زمینه‌های مشارکت حداکثری گام برخواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد تا اقدامات لازم برای فراهم‌سازی زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو به‌صورت ویژه در دستور کار باشد، گفت: تمامی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های انتخاباتی اجرا و جلسات ستاد انتخابات و کمیته‌های ۹ گانه ذیل آن به‌صورت مستمر و بر اساس زمان‌بندی مشخص برگزار و با رصد و پایش مکرر، زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

اعضای ستاد انتخابات اصل بی‌طرفی را مدنظر قرار دهند

استاندار سمنان بیان کرد: ارتباط با فرمانداران و تأکید بر رعایت اصل بی‌طرفی مدنظر اعضای ستاد انتخابات این استان قرار گیرد.
هاشمی تأکید کرد: برگزاری نشست با ائمه جمعه و جماعات، گروه‌های سیاسی، دانشجویان، متنفذین و معتمدان در استان و شهرستان‌ها در راستای جلب مشارکت حداکثری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری انجام گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس ظرفیت قانون انتخابات، دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند تا در برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش رو با بهره‌گیری از امکانات و نیروی انسانی، پای کار باشند.

استاندار سمنان گفت: بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور و در راستای اجرای ماده ۲۹ قانون انتخابات، از ۱۹ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۲، مدیرانی که شامل استعفا خواهند شد، مهلت دارند تا زمینه حضور خود را در انتخابات اعلام کنند.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول