اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفر روسای جمهور قرقیزستان و قزاقستان به چین

روسای جمهور قزاقستان و قرقیزستان به منظور شرکت در نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و چین به شهر شیان سفر کردند.

سفر روسای جمهور قرقیزستان و قزاقستان به چین

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قاسم جومارت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان به منظور شرکت در نشست «چین+ آسیای مرکزی» به شهر شیان سفر کرد.

تاکایف در این سفر با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین گفت‌وگو خواهد کرد که طی آن، تقویت بیشتر شراکت راهبردی، گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل و لجستیک و انرژی و همچنین تعمیق روابط فرهنگی و بشردوستانه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور قزاقستان 18 می با روسای شرکت‌های بزرگ چینی دیدار و همچنین در مراسم راه اندازی ساخت مرکز لجستیک قزاقستان در بندر زمینی شیان شرکت خواهد کرد.

وی در 19 می در نشست آسیای مرکزی و چین شرکت خواهد کرد. همچنین قرار است در افتتاحیه سرکنسولگری قزاقستان در شیان شرکت کند.

همچنین «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان 17 می طی یک سفر دولتی به منظور شرکت در نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و چین به شهر شیان سفر کرد.

جباراف در این سفر که از 18 تا 20 می سال جاری ادامه خواهد داشت، قرار است مذاکرات دوجانبه با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین داشته باشد. سران دو کشور در خصوص تعمیق و گسترش همکاری‌ها در زمینه موضوعات مهم همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه گفت وگو خواهند کرد.

همچنین دیدارهای رئیس جمهور قرقیزستان با «لی چیانگ» نخست وزیر شورای دولتی چین، «وانگ هونینگ» رئیس کمیته ملی شورای مشورتی سیاسی چین و سایر مقامات و محافل تجاری این کشور نیز برنامه ریزی شده است.

در این سفر جباراف وزیر امور خارجه، سفیر این کشور در چین، وزرای کشاورزی، فرهنگ، اطلاعات، ورزش و سیاست جوان، توسعه دیجیتال، حمل و نقل و ارتباطات، اقتصاد و بازرگانی و دیگر مقامات عالی همراهی می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول