اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه کریدور شمال – جنوب محور دیدار مقامات ترکمنستان و روسیه

مدیرکل آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه ترکمنستان در چارچوب سفر کاری به «کازان» با معاون نخست وزیر روسیه دیدار و اجرای تعدادی از پروژه‌های زیربنایی بزرگ را بررسی کردند.

توسعه کریدور شمال – جنوب محور دیدار مقامات ترکمنستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مامادخان چاکی‌اف» مدیرکل آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه ترکمنستان در چارچوب سفر کاری به کازان با «مارات خسنولین» معاون نخست وزیر روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این دیدار که در حاشیه همایش اقتصادی بین‌المللی «روسیه – جهان اسلام، کازان‌فروم»، برگزار شد به گسترش دامنه تجارت متقابل و توسعه کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب توجه ویژه شد.

دو طرف همچنین پروژه سرمایه‌گذاری در زمینه احداث مرکز لجستیک ترکمنستان در قلمرو منطقه ویژه اقتصادی در «آستراخان» را که انتظار می‌رود به انگیزه مهمی برای توسعه حمل و نقل بار بین آسیای مرکزی و روسیه تبدیل و به توسعه حمل و نقل کریدور شمال – جنوب کمک کند، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون نخست وزیر روسیه در بخشی از این دیدار خاطرنشان کرد که علیرغم سطح بالای روابط بین ترکمنستان و روسیه که پایه حقوق آن به طور مرتب با اسناد جدید به روز می‌شود، هنوز پتانسیل  وجود دارد که می‌توان از آن برای ارتقای روزافزون روابط دوجانبه، استفاده کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول