اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

برگزیدگان جشنواره ملی عکس و تصویرگری رشد معرفی شدند/ وضعیت محتوای آموزشی در بخش عکس مطلوب نیست

اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی عکس و تصویرگری رشد، امروز در مدرسه ماندگار دارالفنون برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

برگزیدگان جشنواره ملی عکس و تصویرگری رشد معرفی شدند/ وضعیت محتوای آموزشی در بخش عکس مطلوب نیست

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد، امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این مراسم، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تنوع‌بخشی به فرصت‌های یادگیری و مواد و منابع آموزشی است. 

وی ادامه داد: بسیاری از اهداف سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با یک رسانه واحد امکان تحقق ندارد و استفاده از چند رسانه‌ای و منابع آموزشی متکثر مد نظر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطیفی با بیان اینکه جشنواره‌های سازمان پژوهش باید متناسب با نیاز و مأموریت‌های سازمان بازطراحی شود، گفت: به تصاویر، طراحی‌ها و عکس‌های شوق برانگیز، تربیت کننده و آموزشی نیاز داریم و همچنین نیازمند ارتقای کیفی محتوای آموزشی در بخش عکس و تصویرگری هستیم و در وضعیت مطلوب نیستیم. 

وی تصریح کرد: مسأله تصویر فقط آموزشی نیست بلکه نگاه پرورشی داریم؛ تصویر و خوانش تصویر به رشد شخصیت و توانمندی‌های دانش‌آموز کمک می‌کند و رویکرد جشنواره باید در این راستا باشد که عکس در جهت  رشد شخصیت و توانمندی دانش‌آموزان باشد. 

وی با تأکید بر اینکه «جشنواره» سیاست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برای مشارکت پذیری در انجام مأموریت‌هاست، گفت: باید از تصدی‌گری در محتوا به سمت استفاده از مشارکت‌ها و تأمین مواد و محتوای آموزشی از سوی افراد و نهادهای بیرونی حرکت کنیم و جشنواره عکس رشد هم از این حیث، فرصت مغتنمی است که باید قدر آن را بدانیم.

سید علی موسوی دبیر دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس رشد نیز در این مراسم، اظهار کرد: به همت دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره ملی دوسالانه عکس و تصویرگری رشد در دو گروه سنی دانش‌آموزی و بزرگسال در مهرماه ۱۴۰۱ منتشر شد. 

وی با بیان اینکه دانش‌‌آموزان در دو موضوع آزاد و کتاب درسی می‌توانستند در جشنواره شرکت کنند، افزود: هنرمندان بزرگسال در گرایش‌های «مدرسه خانه دوم»، «شعار سال»، «کتاب درسی»، «نهاد خانواده» و «مهدویت» آثار خود را به جشنواره ارسال کردند. 

موسوی گفت: پس از پایان مهلت ارسال آثار، دبیرخانه جشنواره، ۷۷۵۲ اثر از ۱۶۱۷ هنرمند دریافت کرد که شامل ۶۹۳۸ عکس و ۵۸۷ تصویرگری است؛ همچنین ۵۷۶۰ اثر در گروه بزرگسال و ۱۷۶۵ اثر در گروه دانش‌آموزی به جشنواره ارسال شد که در گروه بزرگسال ۳۵۷ هنرمند حرفه‌ای و ۶۸۰ هنرمند فرهنگی حضور داشتند. 

موسوی افزود: هیأت انتخاب در بخش عکس از بین عکس‌های رسیده ۳۳۷۰ عکس را پالایش کرد و در اختیار هیأت داوران قرار داد و هیأت داوران بخش عکس پس از بازبینی‌های متعدد، در بخش دانش‌آموزی ۳۵ عکس، در بخش معلمان و مربیان ۴۳ عکس و در بخش عکاسان حرفه‌ای ۹۹ عکس را برای نمایشگاه انتخاب کرد. 

وی اضافه کرد: هیأت داوران تصویرگری در بخش دانش‌آموزی ۹ اثر، در بخش معلمان و مربیان ۲۰ اثر و در بخش هنرمندان حرفه‌ای ۵۸ اثر را برای نمایشگاه انتخاب کرد. 

موسوی افزود: از بین آثار نمایشگاهی در گروه بزرگسال بخش عکس ۷ نفر رتبه آوردند و ۱۲ نفر شایسته تقدیر شناخته شدند. در گروه دانش‌آموزی ۵ نفر به طور مساوی برگزیده و ۳ نفر شایسته تقدیر شناخته شدند. همچنین از بین آثار نمایشگاهی بخش تصویرگری و در گروه بزرگسال ۱۲ نفر رتبه آوردند و ۲ نفر شایسته تقدیر شناخته شدند. در این بخش در گروه دانش‌آموزی ۴ نفر به طور مساوی برگزیده شدند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول