اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

لایحه برنامه هفتم توسعه فردا به مجلس تقدیم می‌شود

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه فردا به مجلس ارائه می‌شود.

لایحه برنامه هفتم توسعه فردا به مجلس تقدیم می‌شود

محسن نجفی‌خواه در حاشیه همایش رونمایی از سند برنامه هفتم توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه لایحه برنامه هفتم چه زمانی به مجلس ارائه می‌شود، گفت: امروز بعدازظهر آخرین بررسی‌ها در مورد لایحه برنامه هفتم در دولت انجام می‌شود و لایحه فردا یکشنبه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

وی افزود: تا کنون چندین بار بررسی‌های جامع بر لایحه برنامه هفتم در کارگروه‌های مختلف دولت انجام شده و امروز هم آخرین بررسی‌ها صورت می‌گیرد.

به گفته معاون علمی و  فرهنگی سازمان برنامه و بودجه، کارگروه‌های مختلف حدود 5 ماه بر روی لایحه برنامه هفتم توسعه کار کرده‌اند و بررسی‌های نهایی امروز در دولت انجام خواهد شد.

همچنین رحیم ممبینی معاون سازمان برنامه و بودجه نیز گفت:‌ لایحه برنامه هفتم در 22 فصل تدوین شده که رویکرد مهم این لایحه مردم‌پایه بودن و توجه به رفع ناترازی‌های نظام بانکی، نظام انرژی، رفع ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنایع بالادست انرژی است.

به گفته ممبینی، قرار است بدهی دولت و شرکت نفت به صندوق توسعه ملی که به 100 میلیارد دلار می‌رسد پرداخت شود و در عوض همه درآمدهای نفت به صندوق توسعه ملی واریز و هر سال به میزان بودجه جاری دولت منابع از این صندوق در اختیار دولت قرار داده شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول