اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تولیت آستان قدس رضوی: غرب به بهانه آزادی به دنبال هویت‌زدایی از جوامع اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن به دنبال این است که با الگوسازی و فرهنگ سازی از طریق رسانه و فضای مجازی هم مسلمان بودن و هم ایرانی بودن را از جوانان ما بگیرد و وقتی در این امر موفق شد برای همه برنامه‌های شوم استعماری‌اش هیچ مانعی پیش پای خود نمی‌بیند.

تولیت آستان قدس رضوی: غرب به بهانه آزادی به دنبال هویت‌زدایی از جوامع اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در آیین خطبه خوانی حرم مطهر بانوی کرامت در صبح روز میلاد حضرت معصومه(س) با تبریک آغاز دهه کرامت اظهار کرد: در عظمت مقام والای حضرت فاطمه معصومه(س) همین بس که سه امام معصوم در مقام زیارت ایشان فرموده اند اگر کسی زیارت با معرفت نسبت به مقام و شأن و منزلت ایشان انجام دهد وارد وادی بهشت می شود.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) علاوه بر مقامات معنوی و مرتبه بلند انسانی و روحانی، نقشی بسزا در شکل گرفتن و جهت دادن شخصیت بانوان و دختران مسلمان دارند، افزود: امروز هدف دشمن برای سلطه بر یک کشور جنگ نظامی نیست زیرا جنگ نظامی و تحریم اقتصادی پر هزینه و کم فایده است از این رو دشمن به دنبال از بین بردن هویت دینی و ملی مردم ایران است تا آنها را از درون تهی کند و مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را از بین ببرد.

تولیت حرم مطهر رضوی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران امتداد بعثت پیامبر(ص) است گفت: بزرگترین کار پیامبر عظیم الشأن اسلام این بود که به مردم آن زمان هویت انسانی و دینی داد و توانست با این سرمایه بی بدیل از میان آن انسان های جاهل و وحشی بزرگترین تمدن بشری را به وجود آورد و انقلاب اسلامی ما هم همین خط نورانی پیامبر را دنبال کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند مهمترین کار انقلاب این بود که ما را از هاضمه غرب بیرون کشید و به ما هویت و استقلال داد، افزود: قدرت های سلطه گر در تلاش هستند که سلطه اقتصادی و سیاسی بر کشورها پیدا کنند و این هدف شوم محقق نمی شود مگر اینکه سلطه فرهنگی پیدا کنند و هویت انسانی، دینی و ملی را از آن جامعه بگیرند و فاقد هویت کنند.

مروی با بیان اینکه فرعون هم برای اینکه مردم را تحت سلطه و قدرت خویش قرار دهد هویت انسانی مردم را گرفت و خفیف و حقیرشان کرد، افزود: وقتی ملت و جامعه ای فاقد هویت انسانی و کمال بشری باشد هر نوع ذلت و خاری را می پذیرد و وقتی ملتی ذلت پذیر شد خدایی فرعون از سوی جامعه پذیرفته می شود.

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند بزرگترین ضربه ای که استعمار بر ما وارد کرد سلب شخصیت ما بود، گفت: بزرگترین ضربه دشمن غارت نفت، اموال عمومی و حاکم کردن مزدوران نیست بلکه سلب شخصیت ما بود و وقتی دشمن در این هدف شوم موفق شد اهداف دیگر خود به خود در اختیار دشمن قرار می گیرد.

تولیت حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه امروز دشمن به دنبال این است که هویت دختران و پسران ما که آینده سازان این کشور هستند را از آنان بگیرد افزود: دشمن به دنبال این است که با الگوسازی و فرهنگ سازی از طریق رسانه و فضای مجازی هم مسلمان بودن و هم ایرانی بودن را از جوانان ما بگیرد و وقتی در این امر موفق شد برای همه برنامه های شوم استعماری اش هیچ مانعی پیش پای خود نمی بیند.

وی با بیان اینکه غرب نه متفکران و دانشمندانشان را بلکه بی مصرف ها و هرزه ها را بزک می کند به عنوان طلا و نقره در مقابل چشمان ما قرار می دهد، خاطرنشان کرد: جوانان چشمتان را باز کنید که غرب دلسوز شما نیست؛ تاریخ نشان می دهد که غرب برای زن شأنیتی قائل نبوده و فقط به خاطر منافع اقتصادی و چرخیدن چرخ کارخانه هایشان برای زنان حقوقی را قائل شده اند.

 مروی ادامه داد: اگر تمدن و آزادی به معنای برهنگی است از اول خلقت همه حیوانات برهنه بوده اند بنابراین حیوانات متمدن ترین و آزاد ترین موجودات هستند؛ غرب زن را برده و حقیر کرده و مانند یک حیوان در اختیار مردان شهوتران قرار داده است؛ آیا این کرامت، آزادی، هویت دادن و زندگی دادن به زن است؟

وی با تأکید بر اینکه اکثر جوانان ما خوب درک می کنند ولی ما برای عده ای اندک که این هدف دشمن را درک نمی کنند هم دلسوزی می کنیم که چرا هویت انسانی خود را به غرب می فروشند، افزود: ما نیز باید در مواجهه با این ناهنجاری ها سیره پیامبر را الگوی خود قرار دهیم، امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دینی است ولی باید احکامش آموزش داده شود تا تأثیرگذاری داشته باشد.

تولیت حرم مطهر رضوی با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام نشر معارف اهل بیت را نیازمند تعلیم دیدن و آموزش دیدن دانست و گفت: فقط با احساسات و دست تهی از دانش و معارف معصومین نمی توانیم انحرافات را اصلاح کنیم بنابراین اول باید خودسازی کنیم و تعلیم ببینیم و سپس این دانش را به دیگران منتقل کنیم تا مردم بپذیرند.

پایان پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول