اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر تونس استوارنامه خود را به وزیر خارجه سوریه تسلیم کرد

پس از آنکه رئیس‌جمهور تونس ابتدای اردیبهشت‌ماه جاری «محمد المهذبی» را به عنوان سفیر تام‌الاختیار این کشور در دمشق برگزید، سفیر جدید تونس، امروز، رونوشتی از استوارنامه خود را به وزیر خارجه سوریه تسلیم کرد.

سفیر تونس استوارنامه خود را به وزیر خارجه سوریه تسلیم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد المهذبی» سفیر تام‌الاختیار جمهوری تونس، امروز (یکشنبه)، رونوشتی از استوارنامه خود را به «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه تسلیم کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، مراسم تسلیم استوارنامه، امروز، با حضور چند از مقامات ارشد وزارت خارجه سوریه برگزار شده است.

«قیس سعید» رئیس جمهور تونس، ابتدای اردیبهشت‌ ماه سال جاری، محمد المهذبی را به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار این کشور در سوریه منصوب کرد.

المهذبی در حالی به عنوان سفیر تونس در سوریه انتخاب شده است که سابقه زیادی در دستگاه دیپلماسی تونس دارد. وی پیش از این در سال ۲۰۲۱ به عنوان وزیر تام‌الاختبار تعیین شد که بالاترین پست در دستگاه دیپلماسی تونس محسوب می‌شود.  او همچنین از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ کنسول تونس در مونیخ آلمان بود.

 فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه اواخر فروردین ماه گذشته به دیدار قیس سعید رئیس جمهور تونس رفت و پیام بشار اسد رئیس جمهور این کشور را به سعید تسلیم کرد.

المقداد در این دیدار گفت: «سوریه از برقراری روابط دوجانبه با تونس و بازگشت آن به مسیر صحیح و عادی خود، خرسند است. سوریه قدردان حمایتهای رئیس جمهور تونس در جنگ علیه تروریسم است و بر اهمیت تقویت روابط بین دو کشور تأکید دارد و آن را به سود ملت‌های خود می‌داند.»

روابط دیپلماتیک سوریه و تونس در دوران ریاست جمهوری «المنصف المرزوقی» رئیس‌جمهور پیشین تونس در چهارم فوریه سال ۲۰۱۲ قطع شد. المرزوقی در بیانیه‌ای از اخراج سفیر سوریه و عدم به‌رسمیت شناختن دولت بشار اسد خبر داد و از رئیس‌جمهور این کشور خواست که از سمت خود استعفا دهد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول