اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

قدسی‌پور: صنعت و دانشگاه عدم ارتباط را به گردن یکدیگر نیندازند/ دلسوزان توسعه کشور بیشتر به علم و فناوری توجه کنند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه صنایع برای پیشبرد اهداف خود بیشتر به خارج چشم دارند تا دانشگاه‌های داخل؛ گفت: این موضوع را باید با تلاش و هماهنگی صنعت و دانشگاه حل کنیم، یعنی دانشگاه نباید مشکل را به گردن صنعت بیندازد و صنعت هم نباید مشکل را به گردن دانشگاه بیندازد.

قدسی‌پور: صنعت و دانشگاه عدم ارتباط را به گردن یکدیگر نیندازند/  دلسوزان توسعه کشور بیشتر به علم و فناوری توجه کنند

سیدحسن قدسی‌پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس پیرامون ارتباط صنعت با دانشگاه، گفت: خوشبختانه دانشگاه امیرکبیر از طریق پروژه‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و قراردادهای پژوهشی که دارد، در ارتباط با صنعت پیشتاز است.  

وی افزود: ارتباط قابل قبول و خوبی با صنعت داریم و در زمینه هوشمند‌سازی هم سال‌های قبل مقام اول را در کشور داشتیم و در حال حاضر هم تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های بیشتری در این زمینه داشته باشیم و بتوانیم دانشجویان را در این زمینه‌ها مشغول کنیم. 

رئیس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: بسیاری از دانشجویان و اساتید این دانشگاه که در زمینه‌هایی همچون سنسورها، مزارع، هوشمندسازی معادن و دامپزشکی فعال بودند، اینک مشغول کار هستند.

وی گفت: صنایع برای پیشبرد اهداف خود بیشتر به خارج چشم دارند تا دانشگاه که این موضوع را باید با تلاش و هماهنگی صنعت و دانشگاه حل کنیم، یعنی دانشگاه نباید مشکل را به گردن صنعت بیندازد و صنعت هم نباید مشکل را به گردن دانشگاه بیندازد، در این زمینه باید با برنامه‌ریزی‌های لازم اهداف خود را عملیاتی کنیم.

قدسی‌پور خاطرنشان کرد: دانشجویان و نخبگانی که دل‌شان برای توسعه کشور می‌سوزد باید بیشتر به علم و فناوری توجه داشته باشند و مسیر توسعه علم و فناوری برای توسعه کشور راهگشا است و در توسعه جامعه باید به نکات مثبت بیشتر نگاه کنیم تا ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها تقویت شود و بتوانیم مشکلات را رفع کنیم. 

قدسی‌پور گفت: دانشجویان باید در توسعه علوم غفلت نکنند و در ثبت اختراعات و فناوری کوشا باشند تا به محصولات نواورانه و فناورانه بهتری دست پیدا کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول