اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: سازمان پیمان امنیت جمعی، اثربخشی خود را نشان داد

سخنگوی کاخ کرملین ضمن اشاره به ظرفیت سازمان پیمان امنیت جمعی برای توسعه و گسترش، گفت که رئیس جمهور روسیه در جریان تلاش‌ها برای انهدام گروه تروریستی اوکراینی متجاوز به بلگورود قرار گرفت.

کرملین: سازمان پیمان امنیت جمعی، اثربخشی خود را نشان داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت که سازمان پیمان امنیت جمعی در کشورهای مستقل همسود اثربخشی خود را ثابت کرده است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «روسیه متقاعد شده است که سازمان پیمان امنیت جمعی کارآمدی خود را ثابت کرده و هنوز پتانسیل تکامل و گسترش را دارد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در مورد چشم‌انداز مشارکت ارمنستان در سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: «ما به گفتگو با دوستان ارمنی از جمله در مورد موضوع این سازمان ادامه خواهیم داد».

سخنگوی کرملین در رابطه با بخش دوم توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین مربوط به روسیه نیز اظهار داشت: «دبیرکل سازمان ملل متحد با موضع غیر سازنده کشورهای غربی مواجه است. این مسئله احتمالاً اجرای بخش دوم توافق را پیچیده می‌کند. اما با این وجود تماس‌ها ادامه خواهد داشت زیرا توافق به مدت ۲ ماه تمدید شده است. ولی این مدت زمان نسبتا کوتاهی است و به سرعت به پایان خواهد رسید».

توافق صادرات غلات از دریای سیاه، که توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل در تاریخ ۲۲ جولای ۲۰۲۲ امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراین از طریق سه بندر این کشور در سواحل دریای سیاه است.

طبق این گزارش، پسکوف درباره گزارش‌ها مبنی بر مخالفت بخشی از روس‌ها با تداوم عملیات نظامی ویژه در اوکراین نیز تصریح کرد: «کرملین سطح تحکیم جامعه روسیه را به‌صورت مداوم با رئیس جمهور [ولادیمیر پوتین] ارزیابی می‌کند و این مسئله برای او و همه افراد جامعه مهم است».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد هند برای اصلاحات در سازمان ملل متحد گفت که هرگونه تغییرات در این سازمان باید محصول یک اجماع عمومی باشد.

این مقام روس در این‌باره توضیح داد: «اصلاحات در سازمان ملل موضوعی است که سال هاست مورد بحث قرار گرفته و توسط بسیاری از کشورها مطرح شده است. هر چیزی که می‌تواند به افزایش کارایی کار سازمان ملل کمک کند بسیار مهم است».

پیش از این، «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در نشست سران کشورهای عضو گروه ۷ با درخواست اجرای اصلاحات در سازمان ملل، دلیل آن را ناتوانی این سازمان بین‌المللی برای انعکاس واقعیت‌های کنونی جهان توصیف کرد.

پسکوف ضمن تایید گزارش‌ها درباره دیدار پوتین با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در مسکو، اظهار داشت: «از آنجایی که رویدادی در چارچوب شورای عالی اقتصادی اوراسیا برنامه‌ریزی شده است، انتظار داریم لوکاشنکو در مسکو حضور یافته و روسای جمهور دو کشور فرصت گفتگو داشته باشند».

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین خبر داد که وزارت دفاع، سرویس امنیت فدرال و اداره مرزبانی روسیه درباره خنثی‌سازی عملیات تروریستی در بلگورود به پوتین گزارش داده‌اند.

سخنگوی در این‌باره افزود: «تلاش‌ها برای بیرون راندن تروریست‌ها از خاک روسیه و انهدام کامل این گروه خرابکار در جریان است. نیروها و تجهیزات کافی نیز در اختیار داریم».

امروز بود که فرماندار منطقه بلگورود در مرز اوکراین خبر داد که یک گروه از خرابکاران اوکراینی برای انجام عملیات تروریستی علیه روسیه، وارد این منطقه شده‌اند.

طبق این گزارش، پسکوف در پاسخ به سوالی درباره تأثیر احتمالی اتهام‌زنی‌های یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به روسیه مبنی بر دخالت در انتخابات این کشور نیز گفت: «پوتین و اردوغان شخصیت‌های سیاسی بسیار جدی هستند که تجربه سیاسی زیادی دارند و روش‌های پوپولیستی برای آنها معنی ندارد».

وی با بیان اینکه پوتین و اردوغان با موضوعات خاصی مربوط به روابط دوجانبه سودمند سر و کار دارند که برای مردم دو کشور مهم است، تصریح کرد: «آنها سیاستمداران و دولتمردانی هستند که در قبال سخنان خود احساس مسئولیت می‌کنند».

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول