اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

طرح‌های پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری توسعه می‌یابد

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تخصیص اعتبارات مناسب برای احداث و تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های پرورش ماهی جدید، پیگیری ارائه تسهیلات سرمایه‌ای به متقاضیان دارای پروانه تاسیس و تسهیلات سرمایه در گردش به مزارع دارای پروانه بهره‌برداری غیرفعال از جمله اقداماتی است که در راستای بهبود و تسریع توسعه آبزی‌پروری در استان انجام می‌شود.

طرح‌های پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: تخصیص اعتبارات مناسب برای احداث و تکمیل زیرساخت‌های مجتمع‌های پرورش ماهی جدید، پیگیری ارائه تسهیلات سرمایه‌ای به متقاضیان دارای پروانه تاسیس  و  تسهیلات سرمایه در گردش به مزارع دارای پروانه بهره‌برداری غیرفعال از جمله اقداماتی است که در راستای بهبود و تسریع توسعه آبزی‌پروری در استان انجام می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین صدور مجوز برای پرورش گونه‌های جدید مانند ماهیان خاویاری، ماهیان گرمابی(در صورت موافقت اداره‌کل محیط زیست استان)، تکمیل زیرساخت‌ها جهت مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی و بالا بردن تولید در واحد سطح از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

وی افزود: ارتقای چارت سازمانی مدیریت شیلات اداره‌کل و تخصیص چارت سازمانی تخصصی به شهرستان‌ها، بهبود امکانات کارشناسی و نظارتی در مدیریت شیلات(ساختمان‌های اداری، پرسنل، خودرو و اعتبارات)، به‌گزینی مولد ماهیان سردابی به‌ منظور کاهش هزینه‌های تولید و توسعه پرورش ماهیان سردابی در قفس از دیگر پیشنهاداتی است که قابلیت اجرا دارد.

برزگر اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های مهم و در دست اجرای استان می‌توان به تکمیل زیرساخت‌های مجتمع پرورش ماهی هلن(یاس سفید دره بید) در شهرستان کیار به ظرفیت اسمی ۳۵۰ تن در سال، همچنین تکمیل زیرساخت‌های مجتمع پرورش ماهی شمس‌آباد شهرستان بروجن به ظرفیت حدود ۳۰۰ تن در سال و تکمیل زیرساخت‌های مجتمع پرورش ماهی چم سور بازفت در شهرستان کوهرنگ به ظرفیت ۲۷۰ تن در سال اشاره کرد.

وی بیان کرد: تکمیل زیرساخت‌های مجتمع پرورش ماهی افسرآباد در شهرستان کوهرنگ به ظرفیت حدود ۳۰۰ تن در سال و تکمیل مطالعات پرورش ماهی در قفس بر پایه پرورش ماهیان گرمابی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: استان ما با دارا بودن آب و هوایی سرد و خشک و منابع آبی عظیم شامل چشمه‌ها، قنوات، چاه‌های کشاورزی، رودخانه‌های دائمی، تالاب‌ها و سدهای مخزنی کشاورزی و برق‌آبی، حدود ۱۰ درصد از منابع آبی کشور را به خود اختصاص داده از این رو دارای ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه  آبزی‌پروری است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول