اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اهدای محموله تجهیزات پزشکی کره جنوبی به قرقیزستان

کره جنوبی در چارچوب برنامه KOICA محموله تجهیزات پزشکی و وسایل نقلیه به قرقیزستان اهدا کرد.

اهدای محموله تجهیزات پزشکی کره جنوبی به قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک،کره جنوبی تجهیزات پزشکی و وسایل نقلیه به قرقیزستان اهدا کرد.

در بیشکک مراسمی برای تحویل تجهیزات پزشکی و وسایل نقلیه به عنوان بخشی از پروژه سازمان بین المللی مهاجرت «بهبود مراقبت‌های بهداشتی و مدیریت مرزی» در این کشور در پاسخ به کووید-19 و سایر بیماری‌های عفونی که توسط « KOICA » تامین می‌شود، برگزار شد.

این پروژه با هدف تقویت ظرفیت مبادی ورودی در این کشور از طریق تامین تجهیزات لازم و ایجاد ظرفیت کارکنان در نقاط بهداشتی و قرنطینه‌ای برای پاسخگویی موثر به وضعیت اپیدمیولوژیک اضطراری انجام می‌شود.

در این مراسم «لی وونجائه» سفیر کره جنوبی، «لی جونگ سو» رئیس دفتر نمایندگی « KOICA»، « زینال گادجیف» سازمان بین المللی مهاجرت در این کشور، «جنگازیف باکیت» معاون وزیر بهداشت، «ریسپک سیدیگالیف» رئیس مرکز نظارت بهداشتی و اپیدمیولوژیک دولتی و حمل و نقل در قرقیزستان شرکت داشتند.

در چارچوب این طرح 6 خودروی ویژه برای انتقال بیماران از نقاط دورافتاده مرزی به مراکز درمانی و بیش از 200 دستگاه تجهیزات پزشکی برای افزایش ظرفیت نقاط بهداشتی و قرنطینه در 12 نقطه مرزی در این کشور خریداری شد.

این پروژه بخشی از یک برنامه « KOICA» به نام « ABC » (دستورکار برای ایجاد مقاومت در برابر کووید-19 از طریق همکاری توسعه) است. این برنامه به عنوان بخشی از« Building Confidence »استراتژی همکاری توسعه جمهوری کره برای حمایت از واکنش در برابر کووید-19 در کشورهای در حال توسعه اجرا می‌شود.

« KOICA» آژانس همکاری بین المللی کره در آوریل 1991 به عنوان یک آژانس دولتی اختصاص داده شده به ارائه برنامه‌های کمک مالی به دولت جمهوری کره تاسیس شد. این آژانس متعهد به مبارزه با فقر و حمایت از رشد پایدار اجتماعی-اقتصادی کشورهای شریک است. « KOICA» با ارائه کمک‌های بلاعوض به کشورهای در حال توسعه، روابط دوستانه با این کشورها ایجاد و تقویت می‌کند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول