اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

میزان صادرات کالا در اردیبهشت‌ماه از طریق مرزهای کرمانشاه رکورد زد

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۱۲ درصدی ارزش کالاهای صادراتی و کاهش ۳۰ درصد ارزش کالاهای وارداتی خبر داد.

میزان صادرات کالا در اردیبهشت‌ماه از طریق مرزهای کرمانشاه رکورد زد

علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از رشد ۱۲ درصدی ارزش و افزایش ۱۸ درصدی وزن کالاهای صادراتی در ۲ ماهه نخست سال‌جاری از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه خبر داد.

وی اظهار کرد: طی ۲ ماهه نخست سال‌جاری ۴۶۶ میلیون و ۹۵۸ هزارو ۹۴۸ دلار کالا به وزن یک‌میلیون و ۱۹۲ هزارو ۵۹۳ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۲ درصد و از حیث وزن رشدی ۱۸ درصدی داشته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان میلگرد و آهن‌آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و... بوده است.

وی در ادامه اشاره‌ای نیز به آمار ۲ ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد در ۲ ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۳ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۸۴۸ دلار کالا به وزن ۲۶۸ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۰ درصد و از حیث وزن ۸۹ درصد کاهش داشته است‌.

عباس‌زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی،کاتالیست تری‌اتیل آلومینیوم،کو پلی اتیل ونیل ستات و... عنوان کرد. 

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول