اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

ضرورت تسریع در راه‌اندازی دبیرخانه کنوانسیون حفاظت از محیط‌‌‌‌زیست دریای خزر

رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌‍زیست بر لزوم تسریع در راه اندازی دبیرخانه کنوانسیون حفاظت از محیط‌زیست دریای خزر تأکید کرد.

ضرورت تسریع در راه‌اندازی دبیرخانه کنوانسیون حفاظت از محیط‌‌‌‌زیست دریای خزر

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌زیست در دیدار با دستیار وزیر امورخارجه در امور دریایی خزر که با محوریت برگزاری اجلاس مشورتی وزرای محیط‌‌زیست کشورهای ساحلی دریای خزر و تعیین مواضع کشورمان در مورد مسائل حل نشده از کاپ ۶ در باکو انجام شد، اظهار کرد: دریای خزر برای همه ۵ کشور ساحلی از اهمیت زیادی برخوردار است  و با توجه به مشکلات محیط‌‌زیستی گسترده‌ای که این پهنه آبی با آن مواجه است، ما اصرار داریم که همه کشورهای ساحلی اراده لازم را ابراز نمایند.

وی با اشاره به لازم الاجرا شدن کنوانسیون حفاظت از محیط‌‌زیست دریای خزر موسوم به کنوانسیون تهران، تصریح کرد: طی 17 سالی که از لازم الاجرا شدن کنوانسیون تهران گذشته است تاکنون هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است و باید هرچه زودتر مفاد این کنوانسیون به مرحله اجرا گذاشته شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأکید بر لزوم تسریع در دستیابی به توافق نهایی برای راه‌اندازی دبیرخانه و ترتیبات سازمانی کنوانسیون تهران، فرصت برگزاری نشست مشورتی ژنو را فرصت مناسبی برای دستیابی به این توافق برشمرد.

در این جلسه، علیرضا جهانگیری دستیار وزیر امورخارجه در امور دریایی خزر و سیدحسین موسوی فر رئیس مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست به اراده گزارشی از مباحث مطرح شده در نشست‌های پیشین کشورهای ساحلی دریای خزر و مواضع این کشورها پیرامون کنوانسیون تهران پرداخت و بر تلاش وزارت امور خارجه مبنی بر تسریع در راه‌اندازی دبیرخانه و ترتیبات سازمانی کنوانسیون تهران تأکید کرد.  

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول