به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اصغر کشت کار قائم مقام رئیس و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در یکی از پنلهای تخصصی همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفهای در آموزش، اهداف، سیاستهای کلی و ماهیت این همایش را تشریح کرد.
کشتکار گفت: تلاشهای همکاران ما منجر به این شد که در اسفندماه مصوبه هیأت وزیران در چارچوب صلاحیت حرفهای ابلاغ شود و نکات خوبی در این چارچوب مطرح شده است. آقای منادی نماینده مجلس نیز در این امر بسیار کمک حال بود.
وی افزود: براین اساس مدرکی که بعد از اتمام فعالیت مهارتی ارائه میشود به معنای مدرک دانشگاهی نیست بلکه تایید صلاحیت از سطح ۱ تا ۸ است. در حال حاضر در مرحله استقرار این نظام هستیم و در واقع کاشت اصلی انجام شده و موقع داشت و برداشت رسیده است.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با تمام این شرایط، دانشگاه آزاد نیز چارچوب اجرایی خود را ابلاغ کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش مهارتی به دوقسمت زیر دیپلم و آموزش عالی تقسیم میشود که در دو حالت رسمی و غیررسمی ارائه می شود که رسمی تا دیپلم مختص آموزش و پرورش و غیر رسمی مختص سازمان فنی و حرفه ای است. وزارت کار در حیطه کارگری و کارفرمایی آموزش لازم را ارائه می دهد و آموزش رسمی و غیر رسمی عالی مختص آموزش عالی است.
کشتکار عنوان کرد: هدف ما از برگزاری این همایش تقسیم کار ملی است، یک کنگره نیز در تیرماه با همین رویکرد برگزار میشود. به گفته وی، مدیریت استقرار چارچوب صلاحیت از ابتدا تا انتها برعهده شورای عالی آموزش مهارتی است. این شورا نقش سیاستگزاری و تقسیم کار را ایفا میکند. در حال حاضر ۴۰ هزار نفر مدرس ارزیابی علمی، مهارتی و عمومی شدهاند و برای آنها به عنوان مدرس مجوز و کارت صلاحیت حرفه ای صادر شده است.
پایان پیام/