اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

تأکید قائم مقام وزیر علوم بر جذب نخبگان و استعدادهای درخشان

قائم مقام وزیر علوم گفت: تخلیه نخبگان از داخل به خارج طراحی شده است بنابراین ضرورت جذب نخبگان برای ما اهمیت دارد.

تأکید قائم مقام وزیر علوم بر جذب نخبگان و استعدادهای درخشان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد سلیمانی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خطاب به معاون آموزشی دانشگاه‌ها گفت: ما باید بدانیم که میزان غرب زدگی در دانشگاه‌ها چقدر است؟ جذب نخبگان به چه میزان بوده است؟ چقدر در جذب نخبگان موفق بوده ایم؟ پاسخ این سوالات مهم است چرا که دشمن برای دانشگاه‌ها طراحی متعددی دارد زیرا دانشگاه میتواند در تمدن و تحول جامعه مؤثر باشد.

سلیمانی ادامه داد: تخلیه نخبگان از داخل به خارج طراحی شده است،  برای زنان جامعه ما طرح و برنامه‌ریزی دارند بنابراین نقش ما در تربیت فرزندان و جامعه بسیار موثر است.

قائم مقام وزیر علوم اظهار داشت: برای مرجعیت علمی ایران اسلامی چقدر گام برداشته ایم؟ مقام معظم رهبری بر روی طرح آمایش رشته ها و اشتغال زایی تاکید فرمودند، پایه های تشویقی به دانشگاه ها ابلاغ شد، انتشار افتخارات و تحول آموزشی در دانشگاه ها و تدوین شیوه نامه ها و سرآمد های آموزشی پژوهشی فناورانه و فرهنگی ضرورت دارد.

سلیمانی همچنین بر ضرورت جذب استعدادهای درخشان و نخبگان تأکید کرد.

وی گفت: رهبری همچنین خواستار انجام آمایش آموزش عالی شده اند، وزارت علوم در این زمینه تلاش می کند ولی همه نهادها باید به میدان بیایند قوانین و آیین نامه ها را تببین کنیم.

قائم مقام وزیر علوم در ادامه به پایه های تشویقی برای اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت: این پایه های تشویقی تصویب و ابلاغ شده، باید همه این موارد را مرور و برای دانشجویان و اعضای هیات علمی تبیین کنیم.

وی افزود: موارد مختلفی مانند شاگردپروری، تألیف کتب و فناوری در این پایه ها لحاظ شده است. دانشگاه ارومیه کتابچه ای از این پایه های تشویقی درست کرده است، دانشگاه های مختلف با شیوه های متفاوت فرهنگی این موضوع را اطلاع رسانی کنند.

سلیمانی تاکید کرد: شیوه نامه انتخاب سرآمدان آموزشی، پژوهشی، فناوری، اجرایی و فرهنگی نیز تصویب شده و توجه به آن موجب تحول اساسی در دانشگاه می شود.

وی با اشاره به آیین نامه جذب استعدادهای درخشان در دانشگاه نیز گفت: دانشگاه ها اجازه جذب ۲۰ درصد از استعدادهای درخشان به عنوان استاد دانشگاه دارد. از این ظرفیت استفاده کنید و اجازه ندهید نخبگان از دانشگاه بروند. امکان جذب از دانشگاه های دیگر نیز بر اساس آیین نامه وجود دارد.

قائم مقام وزیر علوم تاکید کرد: نخبگان را زیر چتر خود بگیریم و نگذاریم با تنگ نظری از دانشگاه خارج شوند.

وی به پسادکتری نیز اشاره کرد و گفت: دانش آموخته های مقطع دکتری با استفاده از ظرفیت پسادکتری می توانند با برخورداری از حقوق در دانشگاه ها به تحقیقات خود ادامه دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول