اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

چمران: تمایلی در اعضای شورای شهر برای ثبت‌‌ نام در انتخابات مجلس ندیدم

رئیس شورای شهر تهران در خصوص ثبت‌نام اعضای شورا برای انتخابات مجلس گفت: تاکنون نشنیده‌ام کسی بخواهد برای انتخابات ثبت‌نام کند و تمایلی هم در این زمینه از سوی اعضا ندیدم.

چمران: تمایلی در اعضای شورای شهر برای ثبت‌‌ نام در انتخابات مجلس ندیدم

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مهدی چمران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر در خصوص ثبت‌نام اعضای شورا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون نشنیده‌ام کسی بخواهد برای انتخابات ثبت‌نام کند، تمایلی هم از سوی کسی تاکنون ندیده‌ام. 

رئیس شورای شهر تهران به موضوع ایمنی بازار تهران اشاره کرد و گفت: قطعا باید در بازار تهران تغییراتی به ویژه در تأسیسات و نحوه استفاده از تأسیسات ایجاد شود تا ایمنی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در دور دوم شورای شهر تهران اقداماتی  آغاز شده است، گفت: امروز دوباره پس از 20 سال باید کارهای ویژه‌ای درحوزه برق در سراها و پاساژها انجام دهیم؛ متأسفانه این مکان‌ها در بازار به لحاظ ایمنی با خطرهای زیادی روبه‌رو هستند.

به گفته چمران، مقاوم‌سازی در بعد معماری برای بازار مشکلی ندارد و به راحتی قابل اجرا است. قبلا نیز سقف بازار ترمیم و ستون‌هایی برای مقاوم‌سازی گذاشته شد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص موضوع حمل و نقل بازار گفت: باید در سیستم حمل و نقل بازار تغییراتی ایجاد شود و نحوه بارگیری اصلاح شود.

صادقی:فرماندار ری باید پاسخگوی عدم اجرای تکالیف دولتی در محله نفر آباد باشد 

بر اساس این گزارش، احمد صادقی در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورا و پس از استماع گزارش جعفر بندی شربیانی در خصوص محله نفر آباد در منطقه ۲۰ گفت: از شهرداری منطقه و سازمان نوسازی تشکر می کنم برای اقداماتی که انجام داده اند اما پیشنهاد دارم که برای اینگونه موارد نمانیده دولت که در اینجا فرماندار ری می باشد در جلسات حضور داشته باشند.

وی افزود : فرماندار ری به عنوان نمانیده دولت باید پاسخگوی  عدم اجرای تکالیف دستگاه های دولتی مثل آب و برق در توسعه محله نفرآباد باشد.  این  اختیار قانونی شوراهاست که مسئولین دولتی را دعوت کنند تا آنان پاسخگو باشند .

صادقی افزود: متاسفانه به رغم کارهای خوبی که صورت گرفته و به رغم اینکه  شورای شهر  ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مجموعه نفر آباد دیده بود، به دلیل کوتاهی در پیگیری این رقم به نصف تقلیل یافت. این را باید بپذیریم که کوتاهی کردیم و عدم پیگیری ها از وزارت راه  سبب شد  این ۵۰۰ میلیارد تبدیل به   ۲۵۰ میلیارد تومان شود و مابقی را به شهرداری هایی که پیگیر مسایل خود بودند بدهند نظیر شهرداری شیراز.
 
صادقی افزود: امیدواریم شهرداری با در دستور کار قرار دادن پیگیری های مستمر از وزارت راه جبران مافات کند.

انتقاد چمران از وجود مغازه‌های موقت در محدوده پارک دانشجو

همچنین مهدی چمران رییس شورای شهر تهران  در تذکری به موضوع ساماندهی اطراف مجموعه تئاتر شهر و بوستان دانشجو اشاره کرد گفت: در اطراف بوستان دانشجو مغازه های موقتی احداث شد که البته چندان هم موقت نبودند.

چمران بیان کرد: به همین دلیل تذکری نسبت به جمع آوری این مغازه‌ها در این محدوده می دهم.صبح روز گذشته در حال عبور از آنجا مشاهده کردیم که دوباره این مغازه ها در آنجا حضور دارند و جمع نشده اند و البته قبلا ساماندهی شده بودند و در حال حاضر پخش و پلا هستند و وضعیت بسیار نامناسبی در آنجا شکل گرفته است.

به گفته رییس شورای شهر تهران،  این موارد دلسوزی نیست بلکه سد معبر است که حرام است باید اقدامات به صورت منطقی انجام شود. آنچه که امروز در این محدوده شکل گرفته زیبنده و درست نیست. البته متاسفانه این مشکل در برخی نقاط دیگر شهر نیز وجود دارد که باید رسیدگی شود و اقدام مناسبی صورت بگیرد.

تشکر سروری ازشهرداری تهران برای برگزاری جشن«امام رضایی‌ها»

پرویز سروری در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور گفت: شب گذشته جشن بزرگ امام رضایی ها در میدان خراسان برگزار شد که از معاونت اجتماعی و فرهنگی تشکر می کنیم. البته یکی از اعضای شورای شهر در تذکری دغدغه مندی خود را از ارائه تمهیدات ترافیکی برای این جشن بیان کرد که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

مهدی پیرهادی عضو دیگر شورای شهر تهران ضمن تقدیر از مردم برای حضور در اجتماع بزرگ «امام رضایی ها» گفت: کسی با اصل خوب بودن این اقدام مسئله ای ندارد و ما همه در خوان این حضرت هستیم اما برگزاری این برنامه ها نباید باعث آزار مردم و تضییع حقوق شهروندان شود و ترافیک طولانی ایجاد کند چراکه این امری نابخشودنی است.

به گفته پیرهادی، وقتی اماکنی همچون ورزشگاه ها و اماکنی داریم که می توان برنامه هایی این چنینی در آن برگزار کرد، چه اصراری داریم که در برخی نقاط برنامه برگزاری کنیم چنانکه پلیس راهور و سپاه با برگزاری این برنامه در میدان خراسان مخالفت داشتند.

پایان پیام/

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول