اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

رئیس پارلمان هلند: توئیتر باید جلوی انتشار پیام‌های تهدید آمیز را بگیرد

رئیس پارلمان هلند خواست تا توئیتر جلوی انتشار پیام‌های تهدید آمیز به قانون‌گذاران این کشور را بگیرد.

رئیس پارلمان هلند: توئیتر باید جلوی انتشار پیام‌های تهدید آمیز را بگیرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ورا برکمپ، رئیس پارلمان هلند روز چهارشنبه از توئیتر خواست تا برای جلوگیری از پخش تهدیدات علیه قانونگذاران این کشور در این پلتفرم اقدام کند.

برکمپ نامه‌ای را به بخش امور جهانی این شرکت آمریکایی ارسال  و در آن نگرانی عمیق خود درباره توئیت‌های اخیر اعضای پارلمان حاوی تهدید به مرگ، دعوت به خشونت و حتی قتل را ابراز کرد.

او در توئیتی نوشت: «اینها احتمالاً طبق قوانین کیفری هلند قابل مجازات هستند.»

ایلان ماسک، توئیتر را در اکتبر 2022 خریداری و به سرعت بسیاری از کارکنان خود را اخراج کرد، از جمله این اخراج‌شدگان افراد مسئول تعدیل محتوا بودند.

ماسک که خود را آزادی خواه بیان معرفی می کند، گفته که توئیتر را خریده تا از تبدیل شدن این پلتفرم به اتاق پژواک نفرت و تفرقه جلوگیری کند. اما تاکنون که عکس این موضوع را نشان داده است.

این رئیس پارلمان نوشت:« من از شما می خواهم که برای رسیدگی به این موضوع اقدام فوری انجام دهید تا از آزادی بیان خود محافظت کنید.»

بر اساس گزارش‌های هفته گذشته، این پلتفرم در حال خروج از قانون داوطلبانه اطلاعات نادرست اتحادیه اروپا است. این قانون تعهداتی را برای پلتفرم‌های بزرگ در زمینه ردیابی تبلیغات سیاسی و محدود کردن اطلاعات نادرست ایجاد می‌کند. دیگر پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی متعهد شده‌اند که از این قوانین حمایت کنند. این مقررات جریمه هایی به ارزش 6 درصد از درآمد سالانه یک شرکت را برای قانون شکنان پیش بینی می کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول