اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

درخواست نمایندگان مجلس آمریکا برای به‌خط شدن متحدان علیه اقدام تحریمی چین

قانونگذاران از دولت ایالات متحده خواستند تا متحدان خود را برای مقابله با ممنوعیت وضع شده توسط چین درمورد شرکت آمریکایی میکرون، به خط کند.

درخواست نمایندگان مجلس آمریکا برای به‌خط شدن متحدان علیه اقدام تحریمی چین

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، رؤسای جمهوری خواه دو پنل مجلس نمایندگان روز جمعه از دولت جو بایدن، خواستند تا متحدان آمریکا از جمله ژاپن و کره جنوبی را برای شکست چیزی که تجاوز اقتصادی چین نامیدند به خط کنند. این درخواست بعد از وضع ممنوعیت توسط پکن در مورد خرید تراشه شرکت آمریکایی میکرون ایجاد شده است.

«مایکل مک کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و «مایک گالاگر» رئیس کمیته منتخب مجلس در مورد چین، نامه ای به «جینا رایموندو» وزیر بازرگانی ایالات متحده ارسال و از دولت خواستند که پس از هدف قرار دادن شرکت تراشه حافظه میکرون توسط چین، اقدامی سازنده انجام دهد.

رگولاتور فضای سایبری چین در 21 می(31 اردیبهشت) گفت که میکرون در بررسی امنیت شبکه خود شکست خورده است و اپراتورهای زیرساخت های کلیدی چین را از خرید از این شرکت منع کرد، این جدیدترین اتفاق در مناقشه مداوم بر سر فناوری تراشه بین واشنگتن و پکن است. این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که رهبران گروه جی7 با ابتکارات جدیدی برای عقب‌نشینی از اجبار اقتصادی چین موافقت کردند.

مک کال و گالاگر از ریموندو خواستند تا با ژاپن و کره جنوبی همکاری و اطمینان حاصل کند که شرکت‌های این کشورها سهم بازار از دست رفته به دلیل ممنوعیت را نخواهند گرفت. قانونگذاران افزودند که چین با تحریم اقتصادی خودسرانه به یک شرکت آمریکایی حمله کرد. اکنون، ایالات متحده باید اطمینان حاصل کند که این تهاجم اقتصادی شکست خورده است. آنها گفتند که وزارت بازرگانی باید شرکا و متحدان ایالات متحده را جمع کند.

ریموندو روز شنبه گفت که ایالات متحده اقدام چین را تحمل نخواهد کرد و از نزدیک با متحدان خود برای مقابله با چنین اجبار اقتصادی همکاری می کند.

مک کال و گالاگر گفتند که باید اقدامات کنترل صادرات علیه شرکت‌های چینی تهدید کننده امنیت ملی یا منافع سیاست خارجی ایالات متحده انجام شود. یکی از آن ها شرکت دولتی چینی تولید کننده دستگاه های نیمه هادی چانگ‌شین مموری است.

آنها افزودند: «عدم تحمیل هزینه به چین باعث بیشتر شدن چنین رفتاری می شود.»

گالاگر قبلاً از ریموندو خواسته بود پس از اقدامات پکن علیه میکرون، چانگ‌شین مموری را محدود کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول