اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تبیین نگاه امام(ره) به زن و حجاب الگوی مناسب جامعه خواهد بود

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: در مقوله بازخوانی نگاه امام خمینی(ره) به مسئله زن و حجاب مشاهده می کنیم که نگاه امام به این مسئله نگاه دین و اسلام به حجاب است لذا تعمیم نگاه امام به این مقوله در جامعه امروط الگوی مناسبی را حاکم خواهد کرد.

تبیین نگاه امام(ره) به زن و حجاب الگوی مناسب جامعه خواهد بود

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محی الدین طاهری در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز، حجاب را جزء ضروریات و واجبات دین عنوان کرد و گفت: قطعاً یک مرجع تقلید نگاهش به ضروریات دین بسیار روشن است. 

وی با اشاره به کشف حجاب‌های قبل از انقلاب اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی با لغو قانون حجاب عده‌ای بی‌حجاب بودن و بی‌حجابی را ترویج می کردند؛ اما امام(ره) بعد از پیروزی انقلاب به صورت قاطع مقابل این مسئله ایستاد و همانی که شارع دین مشخص کرده بود را به مردم گوشزد کرد. 

طاهری افزود: در بحث حجاب نکته‌ای که باید توجه شود، بحث دین است، چنانچه در شعار زن، زندگی و آزادی می بینیم که به ظواهر توجه شده اما به نظر و حکم دین در این راستا توجهی نمی‌شود. 

وی با اشاره به برخورد امام(ره) با همسر و دخترانش گفت: اگر بار دیگر برگردیم و به زندگی امام(ره) نگاه کنیم خواهیم دید که نگاه امام به زن چگونه نگاهی است. 
طاهری اظهار داشت: امام زمانی که در ایران و در کنار همسر و دخترانشان بودند با رفتار خود به آنها نحوه حجاب گرفتن و ارزش زن را نشان می‌دادند چنانچه تا همسرشان بر سر سفره حاضر نمی‌شد دست به سفره نمی بردند. 

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) ادامه داد: امام حدود صد سال پیش برای همسرشان مهریه‌ای قرار دادند که بسیاری تعجب کردند، نامه های عاشقانه حضرت امام به همسرشان نیز گواه دیگری بر این مدعاست، ایشان همچنین هیچ گاه به دخترانشان راجع به حجاب تعیین تکلیف می‌کردند اما برخورد امام و نگاه امام خود سبب می‌شد که دخترانشان بدانند چگونه باید نسبت به مسئله حجاب برخورد کنند. 

وی تاکید کرد: لذا اگر نگاه امام به زن و همسر را در جامعه بسط و گسترش دهیم بسیاری متوجه خواهند شد که نگاه دین نسبت به زن و حجاب چیست؟ در این راستا باید از دیدگاه‌های افراطی و تفریطی پرهیز شود؛ چراکه هیچ یک از این دیدگاه ها پاسخگو نخواهد بود. 

طاهری با اشاره به اینکه دیدگاه امام دیدگاهی متعادل و همان نگاه دین به مقوله زن و بود، گفت: رفتار امامان معصوم ما نیز این موضوع را نشان می‌دهد ، اگر بازگردیم و زمانی که امام هادی علیه السلام برای انتخاب همسر برای فرزندش به چه نکاتی دقت می کرد را از نظر بگذرانیم خواهیم دید هم امام راحل و هم امامان معصوم ما چه ارزشی برای زن قائل بودند و نگاه‌شان به مقوله حجاب چگونه بود. 

وی تاکید کرد: لذا اگر این الگوها را در جامعه تعمیم دهیم قطعاً مشکلاتی که امروز گریبانگیر مان است را شاهد نخواهیم بود.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول