اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رئیس شورای شهر اراک: شهرداری قصور خود را بپذیرد

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک گفت: شهرداری قصور خود در حادثه جان باختن نوجوان اراکی در پارک شهدای گمنام را بپذیرد.

رئیس شورای شهر اراک: شهرداری قصور خود را بپذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، پیمان عین‌القضاتی عصر امروز در نشست صحن علنی فوق العاده شورا با موضوع بررسی و رسیدگی حادثه پارک شهدای گمنام اظهار کرد: شهرداری تقصیر خود را در مرگ نوجوان 11 ساله بر اثر سقوط مجسمه بپذیرد.

وی تصریح کرد: در شورای شهر به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد، برخورد قضایی و حقوقی با مسببین این حادثه را از دستگاه قضایی با جدیت مطالبه خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک بیان کرد: جان انسان‌ها برای ما اهمیت دارد، از شهرداری می خواهیم هرچه سریع‌تر نقاط حادثه خیز را در سطح شهر برطرف کنند تا شاهد حوادث ناگوار دیگر نباشیم.

عین القضانی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و تعطیلات دانش آموزان و استقبال مردم از فضای سبز و پارک‌ها لازم است کنترل و نظارت بیشتری بر وضعیت ایمنی پارک‌ها صورت گیرد تا شاهد تکرار این اتفاقات نباشیم.

وی با بیان اینکه پارک‌ها به جولانگاه موتورسواران تبدیل شده است، بیان کرد: این موضوع به اطلاع دستگاه‌های ذی‌ربط رسیده، اما هیچگونه همکاری با شهرداری در این خصوص صورت نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی کلان شهر اراک در خصوص نقد برخی از اعضا پیرامون زمان برگزاری صحن فوق العاده بیان کرد: بنده با برخی از اعضا تماس تلفنی داشتم و اعلام کردند که با برگزاری جلسه موافقت هستند و جلسه با اطلاع و آگاهی همه اعضا شکل گرفت و در خواست برگزاری صحن فوق العاده به امضای ۶ عضو شورای شهر رسیده بود.

عین القضاتی با بیان اینکه  المان‌های پارک شهدای گمنام از محل دیگری به پارک شهدای گمنام منتقل شده و بدون نصب رها شده‌ بودند، گفت: نظرات کارشناسی مقصران حادثه را مشخص خواهد کرد.

وی بر لزوم کار جدی در شورا تاکید و اظهار کرد: اگر مسئولان شهرداری توان ادامه کار را ندارند از کار کناره‌گیری کنند تا مسیر با سرعت بیشتری طی شود.

عده‌ای دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند

شهردار اراک نیز گفت: شهرداری طی چند ماهه اخیر اقدامات ارزشمندی در حوزه پارک‌ها انجام داده که نصب کف‌پوش برای افزایش ایمنی کودکان و افزایش روشنایی پارک‌ها بخشی از این اقدامات است.

علیرضا کریمی افزود: متاسفانه عده‌ای منفعت طلب که در دوره گذشته شکست خورده و نتوانسته‌اند از منافع شهر برای مطامع خود بهره‌برداری کنند، این حادثه را دست آویز قرار داده و به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند.

وی تصریح کرد: این جریان آرزو دارد که کینه‌ها و شکست‌های مفتضحانه خود را در چنین فضاهایی عقده گشایی کند. 

شهردار اراک گفت: منتظر نظر کارشناسی هستیم و مسلما دادستان اراک نتیجه بررسی را به شهروندان  اعلام خواهد کرد.

کریمی ضمن قبول مسئولیت این اتفاق تاکید کرد: این مسئله نباید دستمایه مباحث حاشیه‌ای شود،   کمیته سه نفره در شهرداری تشکیل شده تا جوانب این حادثه مورد بررسی قرار گیرد. 

 با اصلاح امور از تکرار این نوع حوادث جلوگیری کنیم

علی چگینی عضو دیگر شورای اسلامی نیز گفت: حادثه تلخی که رقم خورد، حادثه‌ای غیرقابل جبران است و باید با اصلاح امور از تکرار این نوع حوادث جلوگیری کنیم.

وی تردد موتورسواران و معتادان متجاهر و مواد فروش‌ها در پارک‌ها را موجب نگرانی خانواده‌ها دانست و افزود: بی‌اخلاقی‌هایی که در فضای مجازی صورت گرفت که طی آن عده‌ای به دنبال مباحث سیاسی و تسویه حساب‌های گروهی خود بودند، جای تاسف دارد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول