اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

رادیو ایران، از رئیس سازمان انرژی اتمی تا پدر شعر انقلاب

برنامه «بحث روز» دوشنبه 22 خرداد، با حضور مهندس محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بررسی صنعت هسته‌ای «کلید پیشرفت ایران» ‌در نگاه رهبر معظم انقلاب در دیدار شماری از دانشمندان و مسئولان صنعت هسته‌ای می‌پردازد.

رادیو ایران، از رئیس سازمان انرژی اتمی تا پدر شعر انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس،  فاطمه ربانی تهیه کننده برنامه « بحث روز» بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ضمن بازدید یک و نیم ساعته از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در عرصه‌های گوناگون در جمع شماری از دانشمندان افتخارآفرین، کارشناسان و مسئولان هسته‌ای، این صنعت را «کلید پیشرفت ایران» در بخش‌های مختلف خواندند و با تأکید بر تلاش همه‌جانبه برای ملموس شدن تأثیر پیشرفت‌های هسته‌ای در زندگی مردم، فرمودند: بومی‌شدن صنعت بسیار مهم هسته‌ای نشان‌دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب‌گرایانی است که درصدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند.

از سوی دیگر در طی روزهای گذشته نیروی هوافضای سپاه پاسداران از ابَر موشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی اش رونمایی کرد.

ربانی ادامه ادامه داد: به همین منظور در برنامه «بحث روز» با حضور مهندس محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر محمدجواد بهمن آبادی عضو هیات علمی دانشگاه و پژوهشگر روابط بین الملل، محمد قادری تحلیل گر مسائل رسانه و دکتر اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌به واکاوی صنعت هسته ای در نگاه رهبر معظم انقلاب و شاهکار صنعت هوافضای سپاه با موشک هایپرسونیک «فتاح» خواهیم پرداخت.

گفتنی است «بحث روز» به تهیه کنندگی فاطمه ربانی و اجرای محمدرضا قربانی، دوشنبه‌ها ساعت 12:40 از رادیو ایران پخش می‌شود.

*گرامیداشت یاد و خاطره پدر شعر انقلاب در «مستند ایران»

دوشنبه ۲۲ خرداد، همزمان با هفتمین سالگرد درگذشت استاد «حمید سبزواری»، پدر شعر انقلاب رادیو ایران ویژه برنامه «مستند ایران» را تقدیم می‌کند.

حسین آقا ممتحنی مشهور به «حمید سبزواری» شاعر معاصر ایران بود که به او در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر اهدا شد.

زهره سربازی تهیه کننده «مستند ایران» بیان کرد: در این مستند رادیویی به دنبال واکاوی آن هستیم که چطور و چگونه به زنده یاد «حمید سبزواری»، لقب «پدر شعر انقلاب» تعلق گرفت.

 وی ادامه داد: در «مستند ایران» کلام مقام معظم رهبری و بزرگان زبان و ادبیات فارسی درباره زنده یاد «حمید سبزواری» و ویژگی‌های اشعار وی و تاثیر اشعارش بر انقلاب اسلامی را خواهیم شنید و همچنین در بخشی از برنامه قسمتی از شعر خوانی وی پخش می‌شود.

سربازی افزود: یکی از معروف‌ترین شعرهای او «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» است. همچنین شعارها و سرود‌های او در راهپیمایی‌ها و نماز‌ جمعه‌ها خوانده می‌شد.

این تهیه کننده رادیویی در پایان خاطر نشان کرد: «حمید سبزواری» چندین اثر از جمله «سرود درد» و «سرود سپیده» دارد، شعر سبزواری شناسنامهٔ زمانمند انقلاب نامیده می‌شود به طوری‌که او «مدال درجهٔ یک هنر در رشتهٔ ادبیات» را دریافت کرد و اولین شاعری بود که کتابش یعنی «سرود درد» در سال ۱۳۷۵ به عنوان کتاب سال برگزیده شد.

«مستند ایران»  دوشنبه ۲۲ خرداد، مروری بر زندگی هنری و انقلابی مرحوم «حمید سبزواری» دارد و به تهیه کنندگی زهره سربازی و با روایتگری زکیه کشکولی ساعت  22:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول