اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رشد 16 درصدی جان باختگان حوادث ترافیکی درون و برون شهری کشور نسبت به سال ۹۵

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به رشد 16 درصدی تعداد جان باختگان حوادث ترافیکی درون و برون شهری در کشور نسبت به سال ۹۵ گفت: افزایش تلفات جان باختگان در این حوادث زنگ خطر و هشداری جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رشد 16 درصدی جان باختگان حوادث ترافیکی درون و برون شهری کشور نسبت به سال ۹۵

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پوریا محمدیان یزدی، امروز در نخستین همایش دبیران شورای ترافیک کشور در شیراز اظهار کرد: سال ۸۴ در حوادث درون و برون شهری ۲۸ هزار نفر جان باختند که این تعداد در سال ۹۵ به ۱۵ هزار کشته رسید اما در سال ۱۴۰۱ این عدد با ۱۶ درصد رشد به ۱۹ هزار و ۵۰۰ کشته رسید.

وی ادامه داد: این به ان معناست که طی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۰ درصد افزایش و سال گذشته ۱۶ درصد افزایش تعداد فوتی داشته ایم.

او افزود: هرچند ۷۵ درصد فوتی ها مربوط به حوادث برون شهری و ۲۵ درصد مربوط به حوادث درون شهری شهری است اما نقش دبیران شورای ترافیک در راهبری موضوع تصادفات در استانداری به عنوان نهاد حاکمیت در استان قابل انکار نیست.

تصویب طرح های جامع حمل و نقل در شورای عالی ترافیک

مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، در خصوص روند تصویب طرح های جامع حمل و نقل نیز گفت: این طرح ها ابتدا توسط شهرداری ها تهیه و پس از تایید در استان، برای تصویب نهایی به شورای عالی ترافیک ارسال می شود.

محمدیان یزدی افزود: دبیران شورای ترافیک هم در قانون و هم در مصوبه هیات وزیران جایگاهشان تعریف شده است و جزو مقاماتی هستند که در استان بعد از پست های رسمی حق امضا دارند.

او ادامه داد: ما در ساختار حوزه عمرانی، دبیران شورای ترافیک را در سطح استان تعریف کردیم و به عبارتی اختیار را نیز به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری دادیم تا هر کجا که تشخیص دادند بنا به حجم و فعالیت مجموعه، یا مدیر کل دفتر فنی یا معاون دفتر فنی استانداری را به عنوان دبیر تعیین کنند.

شورای عالی هماهنگی ترافیک، تنها سیستم قانونمند مدیریت ترافیکی کشور

وی، شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور را تنها سیستم مدیریت ترافیکی قانومند کشور دانست و گفت: شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بر اساس قانون مجلس ایجاد شد و ما یک قدمت حدود ۳۰ ساله داریم و در همان مصوبه مجلس، شورای ترافیک استان ها مطرح می شود و بعدها شورای ترافیک شهرستان شکل می گیرد و این سلسله مراتب از سطح ملی تا سطح شهرستان تعریف می شود.

محمدیان یزدی افزود: در کنار این قضیه در قانون برنامه ششم توسعه در شهرهای بالای یک میلیون جمعیت شورای حمل و نقل ترافیک کلانشهرها شکل می گیرد که از شورای ترافیک استان تفویض اختیار می گیرد.

وی ادامه داد: بنابراین فرایند راهبری موضوعات ترافیکی شهری در قالب این ساختار از دهه ۷۰ در کشور تعریف شده و چنین ساختاری در وزارت راه و شهرسازی هم نیست.

او اظهار کرد: کمیسیون ایمنی هم در دهه ۸۰ با مصوبه هیات وزیران ایجاد شده و ساز و کاری هم اگر دارد از طریق هیات وزیران دنبال می شود.

مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک و دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور افزود: وقتی ساختار جدید را به کلانشهرها آوردیم گفته شده که فرمانده ترافیک شهرهای بالای یک میلیون نفر شهردار است و اینجا آن مصداق مدیریت واحد شهری و تمرکززدایی را سعی کردیم بر اساس قانون رعایت کنیم.

محمدیان یزدی، در خصوص همایش دبیران شورای ترافیک کشور در شیراز گفت: در این همایش موضوعاتی شامل طرح جامع حمل و نقل، بازنگری، بهنگام سازی، طرح جامع حمل و نقل یکپارچه، توسعه حمل و نقل عمومی، قراردادهای وزارت کشور در خصوص تامین اتوبوس و ون، وضعیت تاکسی‌های اینترنتی، حمل و نقل بار، ساماندهی موتورسیکلت ها، توسعه پیاده راهها، اعتبارات تهاتر نفتی در اختیار دولت، ایمنی، فرهنگ ترافیک، قانون هوای پاک و معایه فنی و قانون حمایت از حقوق معلولان و جانبازان بحث خواهد شد.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول