اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برگزاری مراسم هفتمین سالروز درگذشت پدر شعر انقلاب در سبزوار

مراسم هفتمین سالروز درگذشت پدر شعر انقلاب با حضور مسولین و مردم در سبزوار برگزار شد.

برگزاری مراسم هفتمین سالروز درگذشت پدر شعر انقلاب در سبزوار

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، هفتمین سالروز درگذشت استاد حمید سبزواری ملقب به پدر شعر انقلاب،بیست و دوم خرداد ماه سال جاری با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار و مسولین شهرستان و دوستداران این شاعر نامی در‌‌ آرامگاهش در سبزوار برگزار شد.

احداث اِلمان‌ و نماد مفاخر در محل آرامگاه حمید سبزواری 

 

حسین ابراهیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر سبزوار در طول تاریخ اظهار کرد: یکی از ظرفیت های شهرستان سبزوار وجود مفاخر، مشاهیر و علمای بزرگ در طول تاریخ بوده که همواره مورد تکریم بوده اند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ظرفیت های تاریخی و تمدن ساز سبزوار افزود: استاد حمید سبزواری چهره فاخر، مانا و ارزشمند ملی است که متاسفانه مظلوم واقع شده است. 

فرماندار ویژه سبزوار با بیان اینکه احداث اِلمان‌ و نمادی فاخر در محل آرامگاه حمید سبزواری توسط انجمن مفاخر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست پیگیری قرار دارد،بیان داشت:امید است با این اقدام بستری فراهم می شود که آرامگاه پدر شعر انقلاب به پایگاه فرهنگی وادبی و مکان گردشگری تبدیل شود.

پیگیری ثبت روز بزرگداشت حمید سبزواری در تقویم ملی

 

همچنین رضا شجاع مقدم‌ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار بیان اینکه اقدامات ارزشمندی جهت ثبت روز بزرگداشت حمید سبزواری درتقویم ملی رخ داده است گفت: ۲۲ خردادماه، همزمان با سالروز درگذشت زنده یاد حمید سبزواری به عنوان روز سرود و سروده های انقلاب اسلامی در شورای فرهنگ عمومی کشور تایید و در مرحله طرح موضوع قرار گرفته است.

وی اضافه کرد : همچنین ثبت روزی به نام حکیم حاج ملاهادی سبزواری به عنوان روز فلسفه اسلامی در تقویم کشور، از برنامه‌های در دست پیگیری می باشد.

گفتنی است اجرای سرود، اجرای برنامه مرشد خوانی با تکیه بر اشعار حمید سبزواری و اهدای شاخه های گل و قرائت فاتحه برنامه های مراسم هفتمین سالروز درگذشت استاد حمید سبزواری بود.

حسین آقا ممتحنی، معروف به حمید سبزواری، شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته است در سال ۱۳۰۴ در شهر سبزوار به دنیا آمد و سحرگاه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در ۹۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران چشم از جهان فروبست و در روز ۲۶ خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول