اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خسارت 400 میلیارد تومانی سیلاب اخیر در استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به برآورد انجام شده میزان خسارات سیل اخیر در استان بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده و پیگیری برای جبران خسارات انجام خواهد شد.

خسارت 400 میلیارد تومانی سیلاب اخیر در استان اصفهان

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ارزیابی ثانویه در خصوص سیلاب منطقه شمالی استان اظهار داشت: تیم‌های ارزیابی به مناطق اعزام و جمع‌بندی خسارت انجام گرفت.

وی با اشاره به میزان خسارات سیل در استان اصفهان گفت: هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات و مزارع، بیش از ۶۹ رشته قنات،۸۴۰ راس دام سبک، ۱۳۸ واحد مسکونی شهری و روستایی، ۲۶۴ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی، بیش از ۷۰ ابنیه فنی و پل و همچنین شبکه آب و برق در سیل روزهای اخیر دچار آسیب و خسارت شدند.

شیشه‌فروش با اشاره به میزان ریالی خسارات وارده بیان کرد: با توجه به برآورد انجام شده توسط کارشناسان مربوطه، میزان خسارات سیل بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است که طی گزارشی به همراه مستندات لازم به تهران ارسال و پیگیری برای جبران خسارات انجام خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مقرر شد بنیاد مسکن از طریق بیمه حوادث ساختمانی نسبت به جبران خسارات وارده برای منازلی که دارای این بیمه بوده‌اند، اقدام کند.

وی با اشاره برگزاری جلسه مدیریت بحران استان افزود: بازدید‌های مختلفی از شهرستان‌های کوهپایه، نایین و اردستان به عمل آمد و مقرر شد اداره کل آب منطقه‌ای، لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها را در اسرع وقت انجام دهد و اداره منابع طبیعی نیز ضمن شناسایی مناطق سیل‌خیز، اقدام به اجرای طرح‌های آبخیزداری در بالادست کند.

شیشه‌فروش با بیان این‌که خدمات امدادی همچنان در مناطق دچار سیلاب ادامه خواهد داشت، گفت: به غیر از روستای نهوج که مقداری مشکل آب شرب و مخابرات دارد، در مابقی مناطق مشکلات ارتباطی و خدمات‌رسانی وجود ندارد و ستاد بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده نیز توسط بنیاد مسکن در روستای نهوج تشکیل و در حال پیگیری موضوعات مربوطه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر ضرورت تخصیص اعتبارات مالی در جهت پیشگیری از حوادث گفت: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان اصفهان نیازمند تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که امیدواریم از سمت مرکز مربوطه در تخصیص آن تسریع شود.

وی ادامه داد: در موضوع رودخانه‌ها نیز ۳ هزار کیلومتر رودخانه در استان وجود دارد که نیازمند ساماندهی و رفع تصرفات است و مطالعات آن نیز انجام شده است.

شیشه فروش با اشاره به آیین افتتاح پروژه‌های جمعیت هلال احمر استان گفت: جمعیت هلال احمر باید پیگیری لازم را در جهت تأمین نیروی انسانی کار آمد و تخصیص اعتبارات مالی برای خرید تجهیزات لازم در مواقع بحرانی را انجام دهد و همچنین انبارهای امدادی استان هم باید تقویت و تکمیل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: استان اصفهان به جهت این‌که جانشین تهران در مدیریت بحران است، نیازمند یک بالگرد میل ۱۷ برای امدادرسانی در مواقع بحرانی است.

وی افزود: از این رو از ریاست جمعیت هلال احمر انتظار داریم در راستای تقویت تجهیزات، انبارهای امدادی و جذب نیروی انسانی نگاه ویژه‌ای به استان اصفهان داشته باشد.

گفتنی است که هفته گذشته طی فعالیت سامانه بارشی بر استان اصفهان باعث سیل و حوادث ناشی از آن شد که وقوع سیل در روستای نهوج واقع در بخش مرکزی شهرستان اردستان علاوه بر آب‌گرفتگی و بروز خسارت به اماکن مسکونی، معابر روستایی، راه‌ها و مزارع کشاورزی، مصدومیت و کشته شدن چند تن از شهروندان را به همراه داشت.

انتهای پیام/۶۳۱۲۲/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول