اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

وزیر ارشاد: کردستان به درازای تاریخ در ایجاد فرهنگ و تمدن ایرانِ بزرگ نقش داشته است

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه کردستان به درازای تاریخ در ایجاد فرهنگ و تمدن ایران بزرگ نقش داشته، گفت: رشادت‌ها و دلاوری مردم سربلند کردستان مرزهای سیاسی را درنوردیده و به عاملی برای قیام آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است.

وزیر ارشاد: کردستان به درازای تاریخ در ایجاد فرهنگ و تمدن ایرانِ بزرگ نقش داشته است

  به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در یادواره کشوری شهدای 15 خرداد بانه اظهار کرد: تاریخ کردستان پر از روایت‌های ایثار و شهادت است که باید برای نسل‌های امروز و آینده بازگو شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کردستان به درازای تاریخ در ایجاد فرهنگ و تمدن ایران بزرگ نقش داشته است، کردها از اقوام اصیل ایرانی هستند که طی هزاره‌ها و قرون و دهه‌ها با عزت از استقلال و آزادی ملت ایران عزیز دفاع کرده‌اند.

وی گفت: روایت ایستادگی مردم قهرمان کردستان و بانه برای همه نسل‌ها و جویندگان راه حقیقت شیرین و شنیدنی است و باید آن را منتقل کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه کجای دنیا شهری مثل بانه پیدا می‌شود که در یک روز بیش از 600 شهید را تقدیم عظمت کشورش بکند، گفت: شهدای دفاع مقدس از مهاجر و انصار در این منطقه روزها و شب‌های سختی را داشته‌اند و خانواده شهدا هم با ایثار و از خودگذشتگی در راستای دفاع از انقلاب، فرزندان عزیز خود را به قربانگاه بردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز ایران اسلامی قدرت تاثیرگذار در معادلات جهانی شناخته می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: رشادت‌ها و دلاوری مردم سربلند کردستان مرزها و جغرافیای سیاسی را درنوردیده و به عاملی برای قیام در میان مستضعفین و آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این عظمت انقلاب اسلامی شماست، این عظمتی است که خون‌های شهدای 15 خرداد 42 و 15 خرداد 63 بانه برای ایران عزیز آفریده است، عظمت و تقدس این خون‌های مقدس است که امروز پرچم ایران عزیز در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآمده است.

وی گفت:این خون‌های پاک شهیدان است، آن روزی که امام عظیم‌الشان ما، امام خمینی(ره) بزرگ، در روزهای بعد از جنگ که عده‌ای بر طبل ناامیدی می‌زدند و دستاوردهای جنگ را به نقد می‌کشاندند فرمودند، جنگ تحمیلی آزادی فلسطین را به دنبال دارد.

اسماعیلی اضافه کرد: جنگ تحمیلی و شهدای دفاع مقدس، آزادی و استقلال همه ملل رنج کشیده را به دنبال دارد، اما امروز بعد از گذشت 34 سال از رحلت ملکوتی‌ امام راحل، پرچم انقلاب اسلامی سرافرازتر و سربلندتر از هر زمان دیگری بر قلل دنیا در حال اهتزاز است.

وی خاطرنشان کرد: رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای با افتخار پرچم انقلاب اسلامی را به دوش گرفته و کشتی انقلاب را از میان بحران‌های مختلف با درایت و هدایت الهی عبور داده‌اند.

وی افزود: امروز دولت انقلابی با مسئولیت فرزند دیگری از فرزندان رسول گرامی اسلام، فرزندی مجاهد، دلیر و با مسئولیت با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدت در پی حل مشکلات ایران اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رئیس جمهور شب و روز نمی‌شناسند و با همه وجود خود را خادم مردم ایران می‌دانیم، مردم عزیز کردستان این لباس مقدس خدمت‌گذاری را با افتخار بر تن کرده‌ایم و تا لحظه آخر خدمت با همه وجود به شما وارثان شهدا توفیق خدمت خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: از خانواده شهدای انصار و مهاجر بانه به صورت ویژه تقدیر می‌کنم، از مهاجرین و انصار عزیزی که از روزهای اول انقلاب با بدخواهان مردم ایران درگیر بودند و جان خود را فدای امنیت این مرز و بوم کردند.

اسماعیلی اذعان کرد: دشمنان این بدخواهی را تا امروز ادامه داده‌اند، از هر فرصتی برای دشمنی با مردم ایران استفاده می‌کنند اما مردم ایستاده و خانواده شهدا محکم و مقتدر بر مواضع انقلابی خود پای می‌فشارند.

وی افزود: از تمام فرماندهان، ایثارگران و مجاهدان بانه‌ای تقدیر می‌کنم باید فرصت می‌شد از زبان این عزیزان دلاوری‌های آن دوران را می‌شنیدیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان نقش روحانیون و ماموستاهای دینی در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن را بی‌بدیل خواند و گفت: از روز اول انقلاب این ماموستاها همراه با مردم در صحنه‌های انقلاب حاضر شده و زحمت کشیدند و مجاهدت کردند.

انتهای پیام/2330/76

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول