اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امام جمعه شیراز: دشمن نمی‌تواند به اقتصاد مردمی ضربه بزند

امام جمعه شیراز گفت: اگر قسمت اعظم اقتصاد دولتی باشد دشمن راحت می تواند به ما ضربه بزند اما اگر اقتصاد مردمی اداره شود دشمن نمی تواند به ما ضربه بزند.

امام جمعه شیراز: دشمن نمی‌تواند به اقتصاد مردمی ضربه بزند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: اگر قسمت اعظم اقتصاد دولتی باشد دشمن راحت می تواند به ما ضربه بزند اما اگر اقتصاد مردمی اداره شود دشمن نمی تواند به ما ضربه بزند.

وی به توانمندسازی هفت هزار و ۱۰۰ خانوار استان فارسی که جشن آن روز گذشته با حضور رییس کمیته امداد کشور در شیراز برگزار شد، اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی و جهادکشاورزی می توانند به عرصه توانمندسازی مردم وارد شوند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: برنامه ریزی جامعی برای توانمندسازی ۱۰۰ هزار خانوار در این استان باید تدارک دیده شود تا حرکتی عظیم در فارس آغاز شود و همچنین زنجیره تولید در سطح استان و بین مردم ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: از عرصه کارهای ساده و خانگی تا پروژه های عظیم و صنعت انرژی اتمی می‌تواند به مردم واگذار شود.

وی در ادامه به تأسیس جهاد سازندگی در هفته پیش رو و تأسیس سازمان تبلیغات و آغاز هفته قوه قضایی و روز اصناف اشاره کرد و گفت: اصناف در انقلاب اسلامی نقش برجسته ای داشته اند و امید داریم اصناف در آینده نیز به میدان کار انقلابی آیند.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز اول سال جاری درباره الگو مصرف و لزوم کاهش مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: الگو مصرف انرژی در کشور ما باید اصلاح شود و در حال حاضر اصراف صورت می گیرد زیرا مصارف بسیار بالا است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی با همکاری ادارات متولی طرحی در راستای کاهش مصرف و جلوگیری از اصراف صورت پذیرد، در ساخت منازل مسکونی باید طراحی‌ها تغییر یابد به نحوی که مصرف انرژی در این منازل کمتر و در حد استاندارد باشد.

وی با اشاره به ۲۶ خردادماه سالروز شهادت چند شهید گرانقدر از جمله شهدای موتلفه اسلامی در سال ۴۴ به دستور رژیم پهلوی، افزود: هر کدام از این افراد مانند بخارایی ،صفار هرندی و نیک نژاد مردان بزرگ و نیکی بودند که باید یاد آنها گرامی داشته شود.

وی با اشاره به نارضایتی برخی افراد در هر جایگاه و سطح اقتصادی، ادامه داد: این سوال مطرح است که چرا اینگونه است؟ به این دلیل که اگر همه تلاش انسان برای کسب مال دنیا باشد آسودگی نخواهد داشت و هیچگاه به آرامش نخواهد رسید و اولویت باید باور و ایمان به آخرت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: ۳۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردیم که باید وصیت نامه این شهدا نیز خوانده شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: رییس جمهور ما به آمریکای جنوبی سفر کرده و مورد استقبال گرم روسای جمهور آمریکا جنوبی قرار گرفته است که این نشان از گسترش محبت به انقلاب اسلامی در دنیا است.

وی در ابتدای خطبه اول به معارف انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: نقش اصول دین در نقش آفرینی در انقلاب اسلامی باید همواره یادآوری شود تا ذهنیت در بین بعضی به وجود نیاید که باید مبانی از جای دیگر غیر اسلام کسب شود.

وی تاکید کرد: هرچه معارف اسلامی بیشتر آشنا شویم رفتار ما اخلاقی تر خواهد شد.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول