اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

نامه علی اف به شاه انگلیس: برای بریتانیا اهمیت ویژه قائلیم

اهمیت ویژه جمهوری آذربایجان برای روابط با انگلیس، در پیام تبریک الهام علی اف به چارلز سوم شاه این کشور آمده است.

نامه علی اف به شاه انگلیس: برای بریتانیا اهمیت ویژه قائلیم

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ سمانه بابایی: رسانه‌های جمهوری آذربایجان از پیام رئیس‌جمهور این کشور به شاه انگلیس به مناسبت روز تولد او خبر دادند.

الهام علی اف در این پیام تصریح کرد: «به نمایندگی از خودم و مردم (جمهوری) آذربایجان، خرسند هستم که صمیمانه‌ترین تبریکات و بهترین آرزوها را به شما و از طریق شما به همه مردمتان به مناسبت تولد پادشاه، عید ملی پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی برسانم».

به گزارش خبرگزاری رسمی آذرتاج و دیگر رسانه‌های دولتی جمهوری آذربایجان، رئیس‌جمهور این کشور در پیام خود اعلام کرد که باکو اهمیتی ویژه برای روابط با لندن قائل است.

در این پیام آمده است: «ما برای توسعه روابط آذربایجان و بریتانیا اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم. من مطمئن هستم که روابط دوستانه برقرار شده بین کشورهای ما و همکاری‌های چند جانبه ما در راستای منافع مردم‌مان، تقویت و گسترش خواهد یافت».

الهام علی اف در پایان پیام خود خطاب به چارلز سوم شاه انگلیس اعلام کرد: «برای شما سلامتی، شادکامی، موفقیت در فعالیت‌هایتان و برای مردم دوست بریتانیا، سربلندی همیشگی آرزو دارم».

پیام تبریک رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در شرایطی صادر شده که سال گذشته بعد از فوت ملکه الیزابت، پسر ارشد او جانشینش شد. چارلز سوم ۷۴ سال  دارد و پس از سال‌ها انتظار برای به منصب رسیدن، از هشتم سپتامبر سال گذشته شاه انگلیس شده است.

ارسال پیام  الهام علی اف برای مقام‌های انگلیسی مسبوق به سابقه است. او اسفندماه سال ۱۴۰۰ در نامه‌ای خطاب به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر وقت انگلیس گفته بود که باکو برای دوستی و همکاری با لندن اهمیت ویژه‌ای قائل است.

جمهوری آذربایجان و انگلیس روابط اقتصادی و نظامی خوبی دارند و رسانه‌ها پیش از این گزارش داده بودند که شرکت «بی پی» انگلیس و شرکت نفت جمهوری آذربایجان، از سال ۲۰۰۱ از میادین نفتی در دریای خزر  میلیون‌ها تن نفت استخراج و صادر کرده‌اند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول