اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

نظر اسلام‌پژوه معروف آلمانی درباره جانشینی پیامبر(ص)

ویلفرد مادلونگ می‌گوید: در قرآن اشاره مستقیمی نشده که حضرت علی(ع) جانشین پیامبر(ص) است، اما افزودن نظام ارث در قرآن کلیدی برای حل این موضوع است.

نظر اسلام‌پژوه معروف آلمانی درباره جانشینی پیامبر(ص)

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، ویلفرد مادلونگ اسلام‌شناس فقید آلمانی درباره برخی مسائل مطالعات اسلامی گفت‌وگویی دارد که این گفت‌وگو نخستین قسمت از مجموعه برنامه «گفتاورد» است و به زودی به نمایش در می‌آید. مادلونگ ماه پیش در حالیکه نهمین دهه زندگی‌اش را سپری می‌کرد، درگذشت.

او در گپ و گفت با حمیدرضا تمدن، بیان کرد: در قرآن اشاره مستقیمی نشده که حضرت علی(ع) جانشین پیامبر(ص) است اما افزودن نظام ارث در قرآن کلیدی برای حل این موضوع است. با این حال این اسلام شناس آلمانی گفت: اگر خلفای اول و دوم از اعمال خودشان توبه نکرده باشند، به جهان بالاتری نخواهند رفت.

ویلفرد فردیناند مادلونگ مدرک کارشناسی تاریخ و ادبیات اسلامی از دانشگاه قاهره را دریافت کرد. او بیش از ۶۰ سال پیش در رشته مطالعات اسلامی به درجه دکترا رسید و علاوه بر تجربه تدریس در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، ۲۰ سال کرسی عالی مطالعات اسلامی دانشگاه آکسفورد را برعهده داشت. از میان آثار آقای مادلونگ، کتاب جانشینی حضرت محمد(ص) برنده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۷ شد.

در ادامه این گفت‌وگو تقدیم می‌شود.

منبع: فطرس مدیا

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول