اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سیاه‌نمایی افراطی از محلات قدیمی تعلق خاطر شهروندان به آن مناطق را کمرنگ می‌کند

سخنگوی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه محلات قدیمی شهر، هویت شهر را می‌سازند، گفت: مبادا این محلات تحقیر شده، میل به زندگی و تعلق خاطر شهروندان در محلات قدیمی کاهش یابد.

سیاه‌نمایی افراطی از محلات قدیمی تعلق خاطر شهروندان به آن مناطق را کمرنگ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا هاجری امروز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز اظهار داشت: سیاه نمایی افراطی از محلات اگرچه با نیت خیر و به منظور عمران و آبادی  و بهداشت و درمان باشد، زیبنده شهر مقدس شیراز نیست؛ چراکه گاهی مشاهده می شود محلات را به گونه ای پوشش خبری تیره و تار می دهند که میل و  رغبت به ماندن در محلات را کاهش می دهد. 

عضو شورای ششم شهر شیراز افزود: ظرفیت محلات بسیار گسترده است، نباید با هر نامی، ناامیدی برای زندگی در محلات را دامن زد. ایمان و امید را به محلات ببریم تا مردم طعم شیرین سعی و تلاش را برای احیا و دگرگونی احساس کنند، این کار نیاز به تحریف و تخریب و سیاه نمایی ندارد.

هاجری ادامه داد: در آستانه دهه امامت و ولایت (قربان تا غدیر) با درخواست کمیته محله و مسجد محوری، شهردار شیراز به 11 منطقه شهرداری دستور داده، در هر منطقه 5 جشن در محلات تابعه همراه با سرور و شادی و نشاط برگزار نمایند. 

او افزود: ۵۵جشن در ۵۵ محله می تواند فضای شهر را تلطیف کرده و آرام بخش نماید، لذا از شهردار شیراز و تمامی شهرداران و ناظرین شهرداری مناطق، پیشاپیش تقدیر و تشکر می‌نمایم. 

سخنگوی شورای شهر شیراز در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود درباره پسماندهای دارویی گفت: سازمان پسماند شهرداری تهران در اسفند ماه 1401 با طرح « دارو، زباله نیست» طی دو هفته 2 تن داروی دور ریز را جمع آوری کرد و در اختیار داروخانه‌ها و سازمان غذا و دارو قرار داد و چند تن داروی تاریخ مصرف گذشته را از بین بردند، لازم است این شیوه کار در شیراز، قطب پزشکی جنوب کشور نیز توسط سازمان پسماند، بخش غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجمع خیرین تأمین سلامت و فرهنگ ساز عملیاتی شود. 

وی اضافه کرد: با این روش داروهای قابل استفاده در اختیار محرومان جامعه قرار گیرد چراکه قرار نیست هر منزلی یک داروخانه باشد و همه، نسخه پزشکی برای مردم، خانواده و محله بپیچند، از سامانه "شیراز مدد" نیز می توان در این راستا به بهترین وجه ممکن بهره برد. 

او در بخش دیگری به بحث خاتم شیراز و ظرفیت‌های آن اشاره و اظهار کرد: شیراز را شهر خاتم می نامند، آن‌هم با ظرفیت بالا در بازارهای جهانی، در میراث فرهنگی و گردشگری، فارس را نماد نمدمالی معرفی کرده‌اند. مشهد- صنایع چرم، تبریز- نگار گری، همدان- سفالگری، اصفهان- مینا کاری، کرمان- فرش، یزد -ترمه و سیستان و بلوچستان- حصیربافی، لازم است مسئولان فارس پیگیری کنند تا خاتم کاری به‌عنوان نماد صنایع دستی شیراز، ثبت و معرفی شود به‌خصوص که شیراز، به‌عنوان پایتخت صنایع دستی ثبت و نامیده شده است. 

وی در پایان با ابراز تاسف از آمارهای پزشکی قانونی نسبت به میزان بالای درگیری و نزاع در استان فارس گفت: متأسفانه در گزارش و آمارهای پزشکی قانونی کشور در باب عبور از نقطه جوش و نزاع و درگیری خیابانی و محلی به‌ویژه در فصل تابستان، فارس در سالهای 99 ،1400 و 1401 با 27344 ،29681 و 30024 مورد در رتبه پنجم پس از تهران، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی قرار گرفته، لازم است مسئولان شهری به منظور آرام بخشی و کاهش نزاع و درگیری با توسعه و گسترش فضاهای ورزشی، بوستانهای تفریحی، مشاوره های کاربردی و هنرمندانه جلو رشد سالیانه این مشکل و معضل اجتماعی را بگیرند؛ چراکه زیبنده نیست استان پهناور فارسِ در قله در رتبه پنجم نزاع و درگیری باشد. 

هاجری افزود: با کمک همه شهروندان و همت  جهادی همه مدیران دلسوز می توان با ایمان و امید، وضع موجود را اصلاح کرد و کاهش داد و به سمت آرامش روح و روان به پیش برد.

پایان پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول