اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فعالیت ۸۶۵ پایگاه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: با توجه به شرایط روز و مطالبات اولیای دانش‌آموزان، ۸۶۵ پایگاه اوقات فراغت در استان پیش‌بینی شده است که میزبان بیش از ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان هستند.

فعالیت ۸۶۵ پایگاه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، دومین نشست شورای آموزش و پرورش صبح روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

محسن حسین‌میرزایی، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش رکن اساسی توسعه کشور است، گفت: کمک به تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش ضروری است و در توسعه زیرساخت‌های آموزشی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن، زیرساخت‌های آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی باید برای تقویت زیرساخت‌ها در آموزش و پرورش کمک کنند تا این خدمات در جامعه نمایان شود، افزود: بی‌توجهی به حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش آسیب‌هایی را در پی دارد و تا زمانی که آموزش و پرورش به جایگاه اصلی خود نرسد، مشکلات این حوزه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه خروجی تولیدات و محصول وزارت آموزش و پرورش انسان و فرهنگ است، بیان کرد: در توزیع امکانات، تجهیزات، اعتبارات باید آموزش و پرورش در اولویت قرار داده شود.

لزوم ساخت اماکن فرهنگی و آموزشی در کنار طرح نهضت ملی مسکن

حسین‌میرزایی از مسئولان متولی به خصوص اداره کل راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی ایجاد مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن خواست تا بر اساس قانون و با توجه به نیاز مناطقی که جدید احداث می‌شود در زمینه ساخت اماکن فرهنگی و آموزشی نیز توجه ویژه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توجه به آموزش و توسعه دانشگاه فرهنگیان گفت: مکان‌های جدید برای احداث دانشگاه فرهنگیان در استان شناسایی شود تا سهمیه اختصاص داده شده به استان جذب شود.

لباس فرم مدارس طبق شرایط استان تهیه شود

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای اجرای درست این طرح استفاده کرد و از هم‌پوشانی برنامه‌ها جلوگیری کرد و بر اساس یک برنامه مدون با همکاری همه ارگان‌های متولی غنی‌سازی اوقات فراغت، برنامه مشخصی را اجرا کرد.

حسین‌میرزایی اظهار داشت: در طراحی لباس فرم دانش‌آموزان باید مساله آب و هوای استان مورد نظر قرار بگیرد و لباس فرم مدارس باید بر این اساس و با شرایط بومی استان طراحی شود.

فعالیت ۸۶۵ پایگاه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

افشین امیریان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط روز و مطالبات اولیای دانش‌آموزان، ۸۶۵ پایگاه اوقات فراغت در استان پیش‌بینی شده است که میزبان بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در استان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از خانواده‌ها خواست تا با تشویق و ترغیب دانش‌آموزان خود، نسبت به ثبت‌نام و همکاری با دانش‌آموزان برای شرکت در دوره‌های آموزشی اقدام کنند.

وی با توجه به طرح نهضت ملی مسکن و افزایش چشمگیر خانواده‌های ساکن در شهرک منظریه شهرکرد، نیاز به ساخت فضای آموزشی در این شهرک را بسیار ضروری دانست و گفت: با توجه به سفر دوم ریاست جمهور به استان، برنامه‌ریزی لازم به منظور تامین اعتبار لازم برای ساخت آموزشگاه جدید با همکاری اداره کل مسکن و شهرسازی صورت پذیرد.

۱۸۶۰ معلم در ابتدای مهرماه بازنشسته می‌شوند

امین سلیمانی نیز در این نشست گفت: مهرماه امسال یک‌هزار و ۸۶۰ معلم بازنشسته می‌شوند و استان با کمبود شدید نیرو مواجه می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری به ظرفیت و سهمیه جدید جذب نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی و همچنین دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: باید با وحدت و همدلی در استان این سهمیه‌ها جذب شود تا مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش رفع شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح توسعه شهرک منظریه در دست اقدام است و هم اکنون چهار مدرسه ابتدایی و متوسطه اول در این منطقه فعال است، ادامه داد: احداث ۱۶ مدرسه جدید در این منطقه نیاز است.

غلامعلی خدیبی تصریح کرد: پایگاه‌های اوقات فراغت شامل کانون فرهنگی و تربیتی، اردوگاه‌ها، دارالقرآن‌، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز طرح اوقات فراغت آموزش استثنایی، مدرسه و سالن ورزشی به همراه مرکز مشاوره با آموزش و پرورش استان همکاری دارند.

طرح غنی‌سازی اوقات فراغت بر اساس نیاز دانش‌آموزان اجرایی می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در رشته‌های هنری، تربیتی، آموزشی، علمی و مهارت‌آموزی است که دانش‌آموزان بنا به سلیقه و استعدادهای خود در این رشته‌ها شرکت می‌کنند.

وی توضیح داد: برگزاری اردوهای یک‌روزه دانش‌آموزی، اجرای برنامه‌های عمومی و همگانی مانند جشن عمومی ولایت و امامت، عفاف و حجاب، آیین‌های حسینی، پیاده‌روی همگانی، اردوی راهیان نور، اردوی راهیان پیشرفت، اجرای طرح دانا، اردوهای تخصصی ویژه دانش‌آموزان مستعد، اجرای پویش ایران فردا، اجرای طرح مزرعه تابستانی من، اجرای طرح پیوند، اجرای طرح ماهرانه، پیاده‌روی و برپایی موکب‌های اربعین حسینی و اردوهای زیارت اولی از مهمترین برنامه‌های تابستانه آموزش و پرورش استان در تابستان امسال است.

۴۳۷ کانون فرهنگی مساجد در طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان مشارکت می‌کنند

ذوالفقار علیخانی افزود: امسال برای نخستین‌بار ۴۳۷ کانون‌های فرهنگی مساجد استان نیز با آموزش و پرورش برای اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در مناطق روستایی همگام شدند.

رییس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جدید الزامی برای خرید لباس فرم مدارس برای دانش‌آموزان میان‌پایه نیست و تغییر در فرم مدارس باید از فرم دانش‌آموزان پایه اول هر سطح آغاز شود و دانش‌آموزان میان‌پایه می‌توانند از لباس‌های فرم سال گذشته استفاده کنند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۶ جلسه مستمر برای تولید لباس فرم مدارس برگزار شده و نوع پارچه مورد نیاز لباس مدارس معرفی شده و قیمت لباس نیز آنالیز و به مدارس و تولیدی‌ها ابلاغ شده است.

علیخانی با اشاره به اینکه برای تهیه لباس فرم انجمن اولیا و مربیان مدارس با تولیدی‌ها قرارداد منعقد می‌کند، بیان کرد: قیمت لباس و نمونه لباس به مدارس ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: سرویس مدرسه دانش‌آموزان یک کار چندسازمانی است که به همکاری آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان و شهرداری و بخشداری‌ها نیاز دارد.

معرفی ۱۹ شرکت به مدارس برای سرویس مدارس

علیخانی توضیح داد: برای سرویس مدارس دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید ۱۹ شرکت به آموزش و پرورش معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه مدارس با شرکت‌ها برای سرویس مدرسه قرار داد منعقد می‌کنند، افزود: در صورتی که افراد به صورت شخصی قرارداد منعقد کنند آموزش و پرورش و مدرسه پاسخگوی هیچ کدام از مشکلات نخواهد بود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول