اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۵ اثر تاریخی شهر شیراز به ثبت ملی رسید

مدیر کل فرهنگی معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: ۵ اثر منقول فرهنگی تاریخی شهر شیراز در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

۵ اثر تاریخی شهر شیراز به ثبت ملی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید مجتبی علوی اردکانی با اعلام این خبر افزود: ثبت آثار فرهنگی تاریخی شهر شیراز در نامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران به  استاندار فارس اعلام شده است.

وی گفت:در این نامه آمده است: «در اجرای  قانون راجع به حفظ آثار ملی و نظام اجرایی آن و نیز بند(ج) از ماده واحده  قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور  و نیز ماده ۲۲ آئین نامه حفاظت از میراث فرهنگی کشور مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیر منقول فرهنگی- تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های مرتبط و با توجه به فصل دوم آئین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی تاریخی منقول مجاز، مراتب ثبت  آثار منقول فرهنگی تاریخی پس از طی تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی منقول ایران به ثبت رسیده است.»

مدیر کل فرهنگی معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس افزود: آثاری که در این ابلاغ ثبت ملی شده است شامل تابلوی نقاشی مجلس فروش حضرت یوسف به شماره ثبت۲۳۹۷، تابلو مجلس شورای کریمخان زند به شماره ثبت ۲۳۹۸ ، تابلو نقاشی جنگ چالدران به شماره ثبت ۲۳۹۹، تابلو نقاشی شیخ صنعان و دختر ترسا به شماره ثبت ۲۴۰۰ و تابلوی نقاشی دیدار یوسف و زلیخا به شماره ثبت ۲۴۰۱ است.

عضو شورای فرهنگی استانداری فارس افزود: تمام این آثار در موزه پارس شهرستان شیراز نگهداری می‌شوند و بدیهی است آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس قرار خواهد گرفت.

وی گفت:  هرگونه دخل و تصرف و یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آثار فوق گردد، جرم محسوب شده و مرتکبین مشمول مجازات های قانونی خواهند شد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول