اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز فعالیت تابستانه 20 هزار دانش‌آموز بسیجی

مسئول سازمان بسبج دانش آموزی کشور گفت: ۲۰ هزار عضو سازمان بسیج دانش آموزی کشور در حال آموزش برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در قالب اردوهای یاوران ولایت درمدارس هستند که این افراد پس از سپری کردن دوره‌های معرفتی، تشکیلاتی و مهارتی قرار است سال تحصیلی آینده در مدارس، فعالیت خود را در کنار دانش آموزان آغاز کنند.

آغاز فعالیت تابستانه  20 هزار دانش‌آموز بسیجی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غنی‌سازی اوقات فراغت یکی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش در فصل تابستان است که نقش تاثیرگذاری در ایجاد گرایش دانش آموزان به فعالیت‌های مثبت و سازنده دارد برای تحقق آن سازمان بسیج دانش آموزی از ظرفیت‌های بسیجیان بهره گرفته تا دانش آموزانی انقلابی و نخبه تربیت کند.

سردار سرتیپ مجتبی باستان مسئول سازمان بسبج دانش آموزی کشور اظهار داشت: دوره های تابستانه آموزش مهارت‌های فرهنگی و اجتماعی با حضور ۲۰ هزار عضو سازمان بسیج دانش آموزی کشور آغاز شد.

وی گفت: این تعداد دانش آموز بسیجی تا شهریور ماه با حضور در پایگاه های بسیج دانش آموزی تربیت‌های لازم را در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می آموزند و در سال تحصیلی آینده در مدارس به اجرای برنامه می‌پردازند تا همسالان خود را با موضوع های روز آشنا کنند.

مسئول سازمان بسبج دانش آموزی کشور پویش همکلاسی مهربان را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و افزود: در این طرح دانش آموزان بسیجی در مدارس استان های کشور نوشت افزار ایرانی و وسایل کمک آموزشی را برای دانش آموزان نیازمند تامین و بین آنان توزیع می کنند.

باستان گفت:این پویش با محوریت بسیج دانش آموزی به منظور فراگیر کردن آن در تمامی مدارس و درگیر کردن ارکان مدرسه به تمام مدارس کشور راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: در این پویش ۵۰۰ هزار بسته نوشت افزار ایرانی و بسته‌های کمک آموزشی تهیه و به دانش آموزان بی بضاعت در مدارس اهدا می شود.

مسئول سازمان بسبج دانش آموزی کشور یادآور شد: ۲۰ هزار عضو سازمان بسیج دانش آموزی کشور در حال آموزش برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در قالب اردوهای یاوران ولایت درمدارس هستند که این افراد پس از سپری کردن دوره‌های معرفتی، تشکیلاتی و مهارتی قرار است سال تحصیلی آینده در مدارس، فعالیت خود را در کنار دانش آموزان آغاز کنند.

باستان گفت: الگوسازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان از مهمترین وظایف سازمان بسیج دانش آموزی است.

وی عنوان کرد: ۳۶ هزار دانش آموز این کشور در راه دفاع از میهن اسلامی و حفظ ارزش‌های انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.

مسئول سازمان بسبج دانش آموزی کشور بازدید از مناطق عملیاتی غرب وشمال غرب را از برنامه اردوهای راهیان نور در تابستان ۱۴۰۲ بیان کرد و افزود: ۲۰ هزار دانش آموز بسیجی این سازمان به این مناطق اعزام می شوند تا از نزدیک از یادمان‌های شهدا و مناطق عملیاتی بازدید کنند.

باستان همچنین برگزاری اردوهای جهادی را از دیگر فعالیت‌های این سازمان در تابستان با بهره گیری از ظرفیت جهادگران بسیجی بیان کرد و گفت: حدود ۱۵۰ گروه جهادی شامل ۱۵۰۰ جهادگر از پنجم تیرماه برای کمک رسانی به مردم شهرستان خوی اعزام می شوند و در دیگر استان‌ها هم این برنامه اجرا می شود.

وی بررسی مسائل در عرصه‌های فضای مجازی، ایمان و امید، حجاب و عفاف را از جمله فعالیت‌های دانش آموزان در پایگاه‌های بسیج در مدارس و محلات برشمرد و افزود :گفتمان‌سازی در زمینه تبدیل ارزش‌های انقلاب به ادبیات رایج مدرسه، تلاش برای توانمندسازی شبکه‌ای دانش آموزان و شبکه سازی و تشکیل گروه‌های انقلابی و هم‌افزایی برای افزایش این گروه‌ها، مطالبه‌گری دانش آموزان در خصوص کمی وکاستی‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش از مسئولان، هویت‌بخشی مسئولیت‌سپاری به دانش آموزان به‌عنوان تکلیف و تقویت الگوهای موفق دانش آموزی از دیگر وظایف کلان این سازمان است.

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول